عبور نیمی از راه آسیایی از آزادی

سپاهان در صورت برتری برابر استقلال در ورزشگاه آزادی جایگاه خود را بر پله‌ای از جدول رده‌بندی لیگ شانزدهم به تثبیت می‌رساند که ایستادن بر آن به شرط قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی متضمن سهمیه پلی‌آف آسیایی است.

عبور نیمی از راه آسیایی از آزادی

به گزارش ایمنا، طلایی‌پوشان اصفهانی هفته گذشته به هدفی که از مدتی پیش به شکلی جدی و مشخص در دستور کار خود قرار داده‌اند رسیدند و بالاخره رتبه چهارم جدول را تصاحب کردند. مأموریت شاگردان زلاتکو کرانچار اما هنوز کاملاً به پایان نرسیده بلکه به سرانجام رساندن موفقیت‌آمیزش مستلزم این است که آنها از چالش دشوارشان در ورزشگاه آزادی با دست پُر بیرون بیایند. در این راه سخت برخلاف هفته‌های گذشته سرنوشت طلایی‌پوشان در دستان خودشان است به این معنا که سپاهان با برتری برابر استقلال جایگاه چهارمی لیگ شانزدهم را به نام خود خواهد زد. با این حال، گرفتن هر سه امتیاز بازی با استقلال آن هم در ورزشگاه آزادی اصلاً کار ساده‌ای نیست و به ویژه وقتی سخت‌تر به نظر می‌رسد که به یاد داشته باشیم آبی‌های پایتخت نیز برای قطعی کردن نایب‌قهرمانی خود به حداکثر امتیازات دیدار خانگی با سپاهان نیاز دارند. رتبه دومی لیگ نسبت به رده سوم جدول این مزیت را دارد که سهمیه مستقیم آسیایی را برای دارنده آن تضمین می‌کند.

استقلال و سپاهان با انگیزه‌های آسیایی به دنبال پیروزی در این مسابقه هستند اما در تلاش برای تحقق این هدف ۲ تیم شرایط متفاوتی دارند به این ترتیب که آبی‌های پایتخت حتی در صورت از دست دادن جایگاه دومی خود در بدترین حالت هم سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان را کسب می‌کنند و این همان هدفی است که در مقطع فعلی نهایت آرزوی طلایی‌پوشان محسوب می‌شود. علاوه بر آن، استقلال حتی در صورت از دست دادن عنوان نایب‌قهرمانی لیگ به شرط قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی هم سهمیه مستقیم آسیایی می‌گیرد و این همان شرط لازمی است که سهمیه پلی‌آف سپاهان هم منوط به تحقق آن است البته اگر این تیم جایگاه چهارمی خود را به نفع ذوب‌آهن از دست ندهد.

در دیدار رفت سپاهان در حالی در حضور نزدیک به ۴۰ هزار تماشاگر تن به تقسیم امتیاز با استقلال در ورزشگاه نقش جهان داد که با تک‌گل جلال‌الدین علی‌محمدی در آستانه کسب یک پیروزی دلچسب خانگی قرار داشت اما گل بهنام برزای برای استقلال در وقت‌های تلف‌شده بازی باعث شد تا بیشتر از یک امتیاز عاید میزبان اصفهانی نشود.

در آخرین تقابل استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی که مربوط به هفته بیست و پنجم لیگ پانزدهم است نیز ۲ تیم به تساوی بدون گل برابر یکدیگر رضایت دادند.

حریفانی که در ۲ تقابل اخیر خود با هم مساوی کرده‌اند اما برای جامه عمل پوشاندن به اهداف جداگانه‌ای که دنبال می‌کنند باید به دنبال پیروزی در این مسابقه باشند.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

استقلال: سیدمهدی رحمتی، لئوناردو پادوانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی‌پور، مجید حسینی، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی، امید نورافکن، جابر انصاری، بهنام برزای و کاوه رضایی

سپاهان: لی اولیویرا، عارف غلامی، موسی کولیبالی، شجاع خلیل‌زاده، احسان حاج‌صفی، رسول نویدکیا، میلاد سرلک، حسین پاپی، سرور چپاروف، جلال علی‌محمدی و مهرداد محمدی


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار