اصفهان در جایگاه دوم اسپوکس کشور

رییس کمیته اسپوکس استان اصفهان گفت: اصفهان در رتبه‌بندی که میان استان‌ها از لحاظ عملکرد کاری شش ماه انجام شد، در جایگاه دوم قرار گرفت.

رییس کمیته اسپوکس استان اصفهان گفت: اصفهان در رتبه‌بندی که میان استان‌ها از لحاظ عملکرد کاری شش ماه انجام شد، در جایگاه دوم قرار گرفت.

محمد قربانی در گفت‌وگو با ورزشی در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی اسپوکس، اظهار کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی اسپوکس قرار است پس از عید برگزار شود، اما به دلیل هم‌زمانی امتحانات میان‌ترم دانشجویان با این مسابقات تلاشمان را می‌کنیم تا تاریخ مسابقات را به تعویق بیندازیم.

وی وضعیت تیم اسپوکس اصفهان را در شرایط خوبی دانست و گفت: در بخش خانم‌ها مشکل خاصی وجود ندارد و بانوان توانستند مقام سوم کشوری را در دوره قبل مسابقات کشوری به دست آورند. در بخش آقایان هم وضعیت خوب است.

رییس کمیته اسپوکس استان اصفهان در خصوص تجهیزات اسپوکس در استان اصفهان، تصریح کرد: اصفهان در رتبه‌بندی که میان استان‌ها از لحاظ عملکرد کاری حدود شش ماه پیش انجام شد، در جایگاه دوم قرار گرفت، اگر این رتبه‌بندی دوباره انجام شود، بدون شک اصفهان جایگاه نخست را کسب می‌کند زیرا مسابقات استانی که ما برگزار کردیم امتیازاتمان را بالاتر برده است.

قربانی در پاسخ به پرسش پیش‌بینی حضور جوانان اصفهانی در تیم ملی اسپوکس، تصریح کرد: حضور اسپکسر‌های اصفهانی بستگی به این دارد که چند ماده ورزشی را در این رقابت‌ها بسنجند. اسپوکس پنج نوع سلاح دارد و در این رقابت‌ها امکان برگزاری پنج مسابقه وجود دارد. هنرهای فردی نیز یکی از رشته‌هایی است که می‌تواند در این رقابت‌ها سنجیده شود. اگر تمام رشته‌های ذکر شده سنجیده شود تعداد بسیار زیادی از اسپوکسرهای اصفهانی در تیم ملی حضور می‌یابند، اما اگر یک سلاح را بسنجند پیش‌بینی آن سخت می‌شود.

وی در مورد پنج سلاح مورد استفاده در اسپوکس اظهارکرد: سلاح اول شمشیر کوتاه یا آکیناکه است. سلاح دوم سوسر یا شمشیر بلند، سومین سلاح جفت آکیناکه، چهارمین سلاح در اسپوکس زوبین (نیزه) یک سو یا و آخرین سلاح به نام زوبین دوسو است.

رییس کمیته اسپوکس اصفهان در خصوص وضیعت دیگر کشورها در این رشته، تصریح کرد: اگر بتوانیم اسپانسر پیدا کنیم، اصفهان به راحتی می‌تواند در آسیا در جایگاه اول یا دوم قرار بگیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار