استقبال کمتر از پوشاک ملی به علت قیمت است و نه کیفیت آن

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته از رکود بازار پوشاک و قیمت بالای اجناس گلایه کرد و حمایت از تولید کننده داخلی را ضامن رونق بازار دانست.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته از رکود بازار پوشاک و قیمت بالای اجناس گلایه کرد و حمایت از تولید کننده داخلی را ضامن رونق بازار دانست.

ابراهیم خطابخش در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آخرین وضعیت بازار پوشاک دوخته‌شده اظهار کرد: ورود پوشاک به خصوص پوشاک قاچاق هم چنان ادامه دارد و شرایط به نحوی نشده است که بتوانیم خبر از تعطیلی واردات پوشاک بدهیم اما بازرسی‌های اتحادیه باعث شده است تا نظارت روی بازار پوشاک به صورت جدی دنبال شود و اگر واحد صنفی هم پوشاک قاچاق داشته باشد با آن برخورد خواهد شد هر چند که میزان آن بسیار کم شده است.

وی با اشاره به کنترل واردات پوشاک قاچاق، عنوان کرد: تا قبل از سال 95 و دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعالیت برندهای خارجی در کشور، بسیاری از واحدهای صنفی بودند که فقط تابلوی آن برند را داشتند در حالی که نماینده رسمی آن نبودند و پس از اجرای این قانون باعث شد که فعالیت این برندها در کشور قانونمند و منظم شود و هر کسی ادعای نمایندگی آن‌ها را نداشته باشد.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته با بیان این که در اصفهان حدود 15 واحد صنفی نماینده رسمی برندهای خارجی هستند، مطرح کرد: اجرای این طرح برای تولید داخلی هم بهتر شده است و اگر تبلیغات تولیدات ملی بیشتر شود و برای خرید کالای ایرانی فرهنگ سازی شود در آینده هم تولید داخلی بیشتر خواهد شد و هم استفاده از تولید ملی بهتر خواهد شد و در نتیجه وضعیت نیز بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به تولید کت و شلوار و مانتو در اصفهان، تصریح کرد: همین تولیدات اصفهان نیز با نمونه‌های خارجی قابل رقابت و برتری است اما استقبال کمتر از تولید ملی به علت قیمت است و نه کیفیت آن.

خطابخش با بیان این که وضعیت بازار پوشاک در سال 96 نسبت به سال‌های قبل بدتر شده بود، افزود: بازار فروش زمستانه سال 96 بسیار نامساعد بود و از 100 درصد شاید بتوان گفت که 10 درصد خرید زمستانه داشتند و این دلیلی جز رکود حاکم بر بازار و قیمت بالای اجناس ندارد، شرایط آب و هوایی نیز بی تأثیر نبود و زمستان امسال که زمستان سردی هم نبود باعث شد تا مردم نسبت به خرید پوشاک زمستانه رغبت نکنند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بازار شب عید پوشاک، یادآوری کرد: سال‌های گذشته از نیمه دوم بهمن ماه تا روزهای پایانی سال شب عید پوشاک محسوب می‌شد اما امسال از اوایل اسفند شروع شد و نهایتا تا 20 اسفند هم بازار شب عید برقرار باشد، یعنی حدود 15 روز برای بازار شب عید فرصت هست و کسبه نیز به همین چند روز دلخوش کرده‌اند تا شاید اتفاقی بیفتد.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته با بیان این که بازرسی‌های شب عید از کسبه و اصناف آغاز شده است، گفت: نظارت‌ها از قبل بوده است و ادامه دار است و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی و تولیدکننده پوشاک در سال 96، در پایان عنوان کرد: عملکرد سال 96 کسبه در فروردین سال آینده مشخص می‎‌شود چرا که بسیاری از کسبه به امید فروش بازار شب عید، منتظر تسویه بدهی‌ها و چک‌ها خود هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار