جهانگیری: برخورد قهری با کارگاه‌های آلاینده سودی ندارد

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: برخورد قهری برای انتقال صنایع کارگاهی آلاینده از حومه اصفهان نادرست است و باید قبل از خارج کردن این مشاغل، دستگاه‌های دولتی زیرساخت آن را فراهم نمایند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: برخورد قهری برای انتقال صنایع کارگاهی آلاینده از حومه اصفهان نادرست است و باید قبل از خارج کردن این مشاغل، دستگاه‌های دولتی زیرساخت آن را فراهم نمایند.

رسول جهانگیری در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: بسته مالی حمایتی دولت برای خروج از رکود اصناف، مورد استقبال فعالان صنفی و کاسبان اصفهان قرار نگرفته است، زیرا سود بانکی حدود 18 درصد و موانع اداری مانند تامین وثیقه بانکی و مشکلاتی از این درست را دارد.

وی با بیان اینکه هرگز تولید با سود بانکی 15 تا 18 درصد به نتیجه نمی‌رسد، افزود: حدود (1131) فعال صنفی تقاضای درخواست بسته خارج از رکود را داده‌اند، اما فقط حدود یکصد درخواست مورد بررسی قرار گرفته است.

این کارشناس بازار، یادآوری‌کرد: البته برای دریافت این بسته حمایتی سه شرط نیز گذاشته‌اند که کاسبان در صورت داشتن چک برگشتی، بدهی معوقه بانکی و کم کارکرن با حساب‌های بانکی مورد سختگیری قرار نگیرید.

جهانگیری درباره فرسودگی ماشین‌های کارگاهی گفت: مصرف زیاد انرژی، کیفیت پایین محصول، افزایش هزینه تولید و آلودگی زیست محیطی از مشکلات مهم کار با این تجهیزات در صنایع کوچک است.

وی اظهارکرد: معتقدم که دولت باید تسهیلاتی با سود اندک در راستای نوسازی ماشین‌های صنعتی در اختیار بنگاه‌های صنعتی کوچک قرار دهد تا مدیران آن بتوانند مشکلات یاد شده را رفع کنند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان، تاکیدکرد: برخورد قهری برای انتقال صنایع کارگاهی آلاینده از حومه اصفهان نادرست است و باید قبل از خارج کردن این مشاغل، دستگاه‌های دولتی زیرساخت آن را فراهم نمایند، زیرا بدون برنامه‌ریزی فقط مشکلات در این زمینه بیشتر می‌شود.

جهانگیری یادآوری‌کرد: زمانی در اصفهان حدود 700 تا 800 کارگاه ریخته‌گری بکار مشغول بودند، اما در بحث انتقال آنان برنامه‌ریزی و بسترسازی درستی انجام نشد و فقط برخورد قهری در دستور کار قرارگرفت،که در نتیجه شاهدیم که فقط 10 درصد این قشر زحمتکش بکار مشغول هستند و باقی افراد این صنف نیز سرمایه خود را در زمینه‌های دیگر برده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار