با کدام اختیار و از کدام منبع می‌خواهند یارانه‌ها را افزایش دهند!؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه چرا عده‌ای فکر می‌کنند کشور با شعار اداره می‌شود، گفت: از آن‌هایی که امروز دم از افزایش یارانه می‌زنند یا می‌خواهند فلان تعداد شغل ایجاد کنند باید بپرسید از کدام منبع درآمد؟ اصلاً اختیارات رییس جمهور در کشور تا چه اندازه است که چنین شعارهایی مطرح می‌شود؟

با کدام اختیار و از کدام منبع می‌خواهند یارانه‌ها را افزایش دهند!؟

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، حیدرعلی عابدی شامگاه (سه‌شنبه) در برنامه‌ای با عنوان" عملکرد دولت یازدهم در حوزه بهداشت و سلامت" که به همت ستاد مرکزی جوانان حسن روحانی در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروز فضای رشد فکری فراهم است، فضایی که در آن می‌توان با استفاده از ملاک و معیارها خوب را از بد تشخیص داد، البته باید به این نکته توجه کرد که روش‌های شناخت متفاوت است و اگر برای شناخت روشی نداشته باشیم همواره سردرگم و آشفته خواهیم بود.

وی با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده مبنی بر افزایش یارانه‌ها، افزود: کسی از افزایش یارانه‌ها ناراحت نمی‌شود بلکه همه خوشحال هم می‌شوند، اما افزایش یارانه باید بر اساس یک بودجه مشخص صورت بگیرد و برای دولت نیز یک بودجه مشخص وجود دارد که هزینه جاری و هزینه عمرانی نیز باید از این بودجه کم شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعاً هر شخصی بخواهد افزایش یارانه بدهد باید یارانه تعدادی از دهک‌ها را کم و به دهک‌های پایین‌تر یارانه بیشتر بدهد. این نمی‌شود که مدام تکرار کنیم که یارانه افزایش پیدا می‌کند. مگر می‌شود برای چنین کاری بدون موافقت مجلس بخواهید کاری انجام دهید؟ پس باید ببینید افراد با چه ملاک‌هایی سخن می‌گویند، ملاک‌هایشان را مدنظر قرار دهید که آیا صحبت‌های آن‌ها قابل اجرا است یا خیر؟

عابدی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اتفاقاتی که در دولت حسن روحانی رخ داده برجام، طرح تحول نظام سلامت و رشد اقتصادی بوده است، افزود: بر روی برجام صحبت زیاد شده و همان توصیف لغو تحریم‌ها می‌تواند مهم‌ترین دستاورد آن باشد هرچند دستاوردهای بسیار بیشتری دارد، اما در بحث طرح تحول نظام سلامت باید نگاهی به قبل و بعد از این طرح بیندازیم. ما اگر سال 1391 را بررسی کنیم سلامت در چه وضعی بوده؟ بیمارستان‌ها آیا برازنده کشوری مثل ایران بوده است؟ آیا پزشکان متخصص پس از ساعت یک بیمارستان‌ها را ترک نمی‌کردند؟ مگر پول داروی یک بیمار MS بیش از یک میلیون در ماه نبوده مگر به دلیل تحریم بیماران سرطانی با مشکل کمبود دارو مواجه نبودند؟

وی ادامه داد: مگر خانم دستجردی وزیر بهداشت دولت قبل اعلام نکرد با ارز دارو زین اسب وارد کرده‌اند و پس از آن برکنار شد؟ مگر امام(ره)، رهبری و شرع نمی‌گوید سلامت انسان‌ها در اولویت است؟ پس چه اتفاقی رخ داده که در دولتی که نفت را بشکه‌ای بیش از 100 دلار فروخته گامی در جهت سلامت برداشته نشده است!؟

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حالا پس از 4 سال و در سال 1396 اتفاقات خوبی رخ داده است. امروز هیچ بیماری به دلیل بی‌بضاعتی پشت در بیمارستان‌ها نمی‌ماند. امروز نزدیک 11 میلیون نفر بیمه سلامت هستند به غیر از افرادی که بیمه تأمین اجتماعی‌اند. امروز کسی که وارد بیمارستان می‌شود فقط 6 درصد کل هزینه‌های درمان خود را می‌پردازد آیا می‌توان چشم‌ها را روی این خدمات بست؟

عابدی اظهار کرد: بیمارستان‌های کشور امروز متحول شده‌اند، از نظر تخت ICU ما 4 سال پیش با کمبود مواجه بودیم، اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که کمبودی وجود ندارد. در دولت فعلی 20 هزار تخت به بیمارستان‌های کشور افزوده شده است این در حالی است که طی 30 سال گذشته چنین مهمی رخ نداده بود ولی این دولت سه‌ساله انجام داد.

وی بابیان اینکه امروز پزشک متخصص مقیم در بیمارستان‌های کشور مستقر است، گفت: رضایت مردم از بحث سلامت یک رضایت قابل قبولی است. امروز مردم احساس امنیت سلامت پیدا کرده‌اند، امروز بهترین درمان و بهترین دارو برای مردم تجویز می‌شود و از سال 96 به بعد نیز مراقبت‌های مورد نیاز در منزل توسط دولت تأمین می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سلامت امری تعطیل بردار نیست و باید این راه ادامه پیدا کند و باید گام‌های محکم‌تری برداشته شود.

عابدی تصریح کرد: با شعار مملکت اداره نمی‌شود، آن روزی که آقای روحانی اعلام کرد خزانه خالی است برای دشمن این سخن را نگفت بلکه برای شفاف شدن ذهن مردم چنین سخنی گفت، آن‌هایی که امروز دم از افزایش یارانه می‌زنند یا می‌خواهند فلان تعداد شغل ایجاد کنند باید بپرسید از کدام منبع درآمد؟ اصلاً اختیارات رییس جمهور در کشور تا چه اندازه است که چنین شعارهایی مطرح می‌شود؟ من به این دوستان توصیه می‌کنم حداقل یکسری به کمیسیون اقتصادی مجلس بزنند و بپرسند آیا چنین امکانی برای افزایش یارانه و شغل امکان‌پذیر است؟

وی بابیان اینکه اگر برجام نبود بدون شک طرح تحول نظام سلامت هم اجرایی نمی‌شد، افزود: با برجام توانستیم خوی درندگی آمریکا را کنترل کنیم و 6 کشور قدرتمند اروپایی را متوجه کشورمان کنیم، این دستاورد کمی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اولویت وزارت بهداشت باید توسعه پزشک خانواده، الکترونیکی کردن پرونده‌های بیماران و برقراری سیستم ارجاع باشد که در راستای همین طرح تحول نظام سلامت اجرایی می‌شود. امروز روستاها همچون شهرها از خدمات یکسان درمانی برخوردارند و ما نمی‌توانیم چنین خدماتی را نادیده بگیریم.

عابدی در خصوص رد صلاحت برخی از کاندیداها در اصفهان، گفت: هیئت‌های نظارت به تأکیدات خدا، پیامبر(ص)، امام(ره) و رهبری گردن بنهند و در قضاوت خود مسائل شرعی را پررنگ ببینند و به بند"ج" و... بنویسند فلانی التزام به فلان جناح را نداشت و همه را راحت کنند.

کد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار