آزمون های مدارس خاص درپایه هفتم جنایت خاموش در حق دانش آموزان بود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پروش گفت: آزمون های مدارس خاص در پایه هفتم جنایت خاموش در حق دانش آموزان بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پروش گفت: آزمون های مدارس خاص در پایه هفتم جنایت خاموش در حق دانش آموزان بود.

به گزارش مهر، رضوان حکیم زاده ظهر امروز در نشست خبری که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد اظهار کرد: تصمیمی که اخیرا توسط شورای عالی آموزش و پرورش گرفته شده است تصمیمی ناگهانی نیست و در سال های گذشته نیز خصوصا در زمان وزارت دکتر فانی بحث حذف مدارس خاص مطرح شده بود.

وی افزود: اما با تاکید و پیگیری و راهبری جلسات متعدد که وزیر فعلی آموزش و پرورش داشتند این تصمیم به شورا عالی آموزش و پرورش برده شد و به اتفاق آرا مصوب شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دلیل تصویب این طرح نیز محوری بودن تربیت بر اساس سند تحول بنیادین است و اتفاقی که در برگزاری آزمون های ورودی مدارس خاص می افتاد تمامی اهداف تربیتی را نادیده می گرفت. حتی اگر ما بپذیریم که دانش آموزان تیزهوش را از بقیه متمایز کنیم اما ابزار ما برای انتخاب تیزهوشان مناسب نبوده است.

وی تاکید کرد: نکته دیگر ارزشیابی کیفی _توصیفی در دوره ابتدایی است که بر اساس تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که دوره ابتدایی زمان مناسبی برای وارد کردن استرس و رقابت به دانش آموزان نیست. اینکه ما با انجام یک سری کارهایی که مبنای علمی ندارند هوش ایجاد کنیم درست نیست و عملکرد مدارس در این قبولی های مدارس خاص خلاصه شده بود.

حکیم زاده ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح گفت: ما بسیار خوشحال هستیم که گامی مهم در جهت آزادسازی، کودکی، فرزندانمان از طریق این مصوبه برداشته ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حذف پیک های نوروزی برای دانش آموزان تصریح کرد: بررسی ها نشان داده بود که پیک های نوروزی تاثیر چندانی در تثبیت و تعمیق یادگیری به عنوان یک تکلیف ندارد. امسال تصمیم گرفتیم حق انتخاب کودکان را به رسمیت بشناسیم و فعالیتی تعریف کنیم که با نیازهای دوران کودکی سازگار باشد.

وی بیان کرد:تصمیم گرفتیم که سه فعالیت داستان گویی، داستان خوانی و داستان نویسی را در برنامه امسال داشته باشیم و دانش آموزان مختار هستند که یکی از آن ها را انتخاب کنند و امیدواریم از این طریق کتاب دوباره به دنیای کودکانمان بازگردد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار