بیشترکارگران نانوایی در اصفهان بیمه هستند

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران نانوایی اصفهان،گفت: بیشتر کارگران این صنف در اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران نانوایی اصفهان،گفت: بیشتر کارگران این صنف در اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

علی یزدانی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: کارگران و کافرمایان نانوایی کشور به دلیل عدم افزایش نرخ نان در سه سال گذشته در شرایط سخت کاری هستند و به اصطلاح با همدیگر می‌سازند.

وی افزود: حدودا یکماه قبل و پس از سه سال نرخ نان 15 درصد افزایش یافت و فعالان این صنف همگی خوشحال شدند اما به دلیل اینکه نان یک کالای سیاسی است مجددا به قیمت قبلی بازگشت.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران نانوایی اصفهان، با بیان اینکه حقوق این صنف زحمتکش عمدا در حال نابودی است، ادامه‌داد: تمامی هزینه‌های جاری این شغل و نیز و قیمت اجناس فروشگاه‌هازیاد می‌شود، اما دستمزد این قشر افزوده نشده است که فشار زیادی به آنان وارد می‌کند.

یزدانی یادآوری‌کرد: بیمه این شغل مورد حمایت دولت است و سهم حق بیمه کارفرما را دولت مانند سایر مشاغل خرد پرداخت می‌کند و تا جایی که می‌دانم اکثر کارگران نانوا در استان اصفهان بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی تاکید‌کرد: البته دلیل این موفقیت را در وجود انجمن صنفی کارگری نانوایی و تلاش این نهاد برای بیمه شدن این قشر می‌دانم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار