توسعه متروی اصفهان مشروط بر تامین اعتبار خطوط فعلی است

استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر بحث توسعه خطوط مترو اصفهان مطرح نیست و باید پس از تأمین اعتبار تکمیل خطوط فعلی به فکر توسعه باشیم.

استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر بحث توسعه خطوط مترو اصفهان مطرح نیست و باید پس از تأمین اعتبار تکمیل خطوط فعلی به فکر توسعه باشیم.

به گزارش فارس، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای سازمان قطار شهری اصفهان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس شورای اسلامی و شهردار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بحث توسعه خطوط متروی اصفهان مطرح نیست و باید پس از تأمین اعتبار تکمیل خطوط فعلی به فکر توسعه باشیم.

وی با بیان اینکه استفاده از روش های BOT و در صورت امکان ایجاد مراکز تجاری به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های احداث خطوط 2 و 3 می‌تواند در تأمین اعتبار راهگشا باشد، افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا نیز در کنار ایستگاه‌های مترو، مراکز تجاری بزرگ دایر شده و با استقبال نیز روبرو شده است.

استاندار اصفهان گفت: اگر به دنبال سرمایه‌گذار باشیم و با این پیش‌فرض‌ها بتوانیم اعتبار لازم را فراهم کنیم، نیازی به تأمین منابع مالی و یا فاینانس از وزارت‌خانه و سازمان مدیریت وجود نخواهد داشت.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: در صورت لزوم باید مشاور اقتصادی به کار گرفته شود و با بررسی مسیرها، ساخت و واگذاری مراکز تجاری در کنار برخی ایستگاه‌ها امکان سنجی شود.

وی در خصوص اصلاح بودجه جاری و عمرانی قطار شهری، اذعان داشت: باید در یک زمان‌بندی مشخص و با کمک یک مشاور نسبت به بررسی ارزش افزوده و امتیازی که با ایجاد مراکز تجاری ایجاد می‌شود اقدام و نتیجه در جلسه آتی ارائه شود.

فتح‌اله معین رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز ضمن تأیید پیشنهاد استاندار اصفهان در خصوص ساخت مراکز تجاری در کنار ایستگاه‌های مترو تصریح کرد: 4 طرف برخی از ایستگاه‌های مترو مستعد ایجاد مراکز تجاری است.

وی در پایان با تقدیر از پیشنهاد استاندار اصفهان ابراز داشت: این پیشنهادات و ابتکارات در صورت اجرا می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار