زوجیت بر فردیت ارجحیت دارد

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: استحکام خانواده در تمام مراحل از اهمیت خاصی برخوردار است و زوجیت بر فردیت ارجح است و این موضوعی است که به فراموشی سپرده شده است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: استحکام خانواده در تمام مراحل از اهمیت خاصی برخوردار است و زوجیت بر فردیت ارجح است و این موضوعی است که به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش ايسنا، مرضيه فرشاد امروز (سه شنبه) در همایش ازدواج، طلاق و جامعه سالم در دانشگاه آزاد اسلامی شاهين شهر با بيان اینکه طلاق جز موضوعات نگران کننده است، اظهار كرد: مراجعه در ثبت احوال و مقایسه در ابتدای سال 1396 کاهش خام طلاق را نشان می دهد و همه احساس می کنیم که اتفاقات خوبی در حال وقوع است، اما عملا حالت مقایسه ای در 1395 نشان می دهد که این موضوع دو بعد دارد و اگر ازدواجی اتفاق نیفتد طبیعتا طلاقی هم اتفاق نمی افتد.

وي تصریح کرد: جوانان در یک رفاه نسبی و فردی مي گويند من که کار، احترام و پایگاه اجتماعی دارم، چرا ازدواج کنم ولي این استنباط کاملا اشتباه است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان افزود: آسیب شناسی درباره طلاق از موضوعات مهمی است که پژوهشگران باید به آن توجه کنند. باید به دانشگاه ها کمک کنیم تا راهکاری برای کاهش طلاق پیدا کنند و در این میان فرزندان آسیب پذیرترین افراد هستند. گاهی بین فرزندان هم جدایی به وجود می آید و بیش از 90 درصد این فرزندان که در خانه های سلامت هستند داراي مهارت ارتباطي نيستند.

هم چنين رییس دانشگاه آزاد اسلامي شاهين شهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر با توجه به رشته های متفاوت و راه اندازی هسته های پژوهشی و مشاوره عمومی در حال تاسیس، سعی دارد به برنامه ها و همایش های متفاوت با زندگی اجتماعی و الگوهای اجتماعی توجه خاص کند تا رسالت های متعالی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت دستگاه ها و پژوهش های دانش بنیان زمینه ساز عرصه های علمی والاتر شود.

نصري ادامه داد: تعداد مقالات رسیده 62 مقاله بوده که تعداد 45 مقاله به صورت شفاهی و پوستری انتخاب شده است و برگزاری یگ کارگاه آموزشی از جمله ارائه های جنبی این همایش است.

در ادامه فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در این همایش باید موانع پیش روی ازدواج و کاهش طلاق مورد بررسی قرار گیرد.

بصیری اظهار كرد: برای اصلاح جامعه باید فرهنگ مردم در موضوعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اصلاح شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر موضوع اشتغال، دلایل دیگری بر تاخیر در ازدواج موثر است که باید پژوهشگران و محققان به آن توجه کنند.

فرماندار شاهين شهر تصریح کرد: گاهی ارائه آمار غلط در رابطه با طلاق باعث تشویش اذهان می شود در صورتی که با ارائه آمار درست می توانیم راهکاری برای پیشگیری از این معضل پیدا کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار