پورشه پانامرا با گوشی هوشمند نیمه‌خودران شد!

شرکت هوآوی در یک حرکت مبدعانه، آخرین پرچمدار خود را به عنوان مغز یک خودرو به کار گرفت تا کمی ویژگی‌های یک خودروی نیمه‌خودران را شبیه‌سازی کند.

شرکت هوآوی در یک حرکت مبدعانه، آخرین پرچمدار خود را به عنوان مغز یک خودرو به کار گرفت تا کمی ویژگی‌های یک خودروی نیمه‌خودران را شبیه‌سازی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت ، هوآوی در سال جاری در کنگره جهانی موبایل بارسلون 2018 پرچمدار جدیدی معرفی نکرد تا حجم انبوهی از روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و کارشناسان فناوری را به خود مشغول کند.

هوآوی امسال راه جدیدی در پیش گرفته است. این شرکت از گوشی هوشمند "Mate 10 Pro" خود به عنوان مغز یک خودروی خودران استفاده کرد.

هوآوی برای نمایش قدرت هوش مصنوعی خود درست در محوطه خارجی ورزشگاه بارسلونا، از گوشی خود به عنوان مغز یک خودروی پورشه استفاده کرد تا آن را شبیه به خودروهای خودران کند.

این کار یک نمایش جذاب از جاه طلبی این شرکت در زمینه هوش مصنوعی و پردازش عصبی بود. چنان که یکی از تماشاچیان می‌گوید، اگر یک موبایل بتواند ماشین را براند، پس حتما باید موبایل خوبی باشد.

طی این نمایش دیده شد که گوشی هوشمند هوآوی ابتدا حسگرهای خودرو را تحت اختیار درآورد و توانست در عرض یک ثانیه از برخورد خودرو با مانع جلوگیری کند.

این گوشی هوشمند تقریبا به طور کامل کنترل خودرو را دست گرفته بود، اما با این حال نمی‌توان گفت به سطح 3 خودران رسید.

این مدل از گوشی‌های هوآوی که حالا تبدیل به مغز پورشه شده از تراشه Kirin 970 هوآوی بهره می‌برد که قادر است تا 2000 تصویر را در هر دقیقه پردازش کند.

در طول مرحله یادگیری و در دست گرفتن کنترل، خودرو با سرعت خیلی کم حرکت می‌کرد تا گوشی حسگرها را اسکن کرده و آنها را تحت کنترل بگیرد. خودروی پورشه پس از آن به صورت دستی به خط شروع بازگردانده شد و نمایش اصلی شروع شد.

حالا خودرو به راحتی از طریق گوشی قابل کنترل و هدایت به سمت چپ، راست و یا ترمز زدن بود.

در دور دوم، خودرو با سرعت بیشتری حرکت کرد و همچنان عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد. به طوری که با وجود افزایش سرعت، حضور یک سگ در مسیر را تشخیص داد و با انحراف به سمت راست از آن عبور کرد. این ها همه طی 10 ثانیه انجام شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار