پرداخت عوارض کلید توسعه شهر است

عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: مردم اگر بدانند به دلیل محدود بودن منابع مالی و مشکلات متعدد پیش آمده در سال‌های اخیر اکنون شهرداری‌ها در انجام کارهای بزرگ زیربنایی و فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و ... ناتوان هستند، قطعا با پرداخت عوارض خود به کمک شهرداری خواهند آمد.

عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: مردم اگر بدانند به دلیل محدود بودن منابع مالی و مشکلات متعدد پیش آمده در سال‌های اخیر اکنون شهرداری‌ها در انجام کارهای بزرگ زیربنایی و فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و ... ناتوان هستند، قطعا با پرداخت عوارض خود به کمک شهرداری خواهند آمد.
حجت الاسلام شیخ مجید سبکتکین در نشست با شهردار زرین شهر اظهار کرد: توسعه‌ زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، نوسازی بافت‌های فرسوده، ایجاد شرایط رفاه فردی و اجتماعی برای شهروندان، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ آنان و...از جمله تکالیف قانونی شهرداری‌ها بوده که موظف است در این زمینه حرکت کند، اما در این مسیر نیازمند کمک شهروندان است.
وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته نگاه به شهر بیشتر سخت افزاری بوده و اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف در خصوص عملکرد و برنامه‌های شهرداری و حتی حوزه درآمدی این مجموعه به شهروندان به درستی انجام نگرفته است در حالی که اگر مردم شهر و شهرداری را از آن خود بدانند به مدیران خود در مدیریت شهری اعتماد خواهند کرد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: شهروندان باید بدانند مشکلات عدیده مالی که در سال‌های گذشته گریبان شهرداری‌ها را گرفته باعث شده تا شهرداری‌ها نتوانند در چارچوب رسالت و وظایف تعیین شده خود حرکت کنند و بیشتر منابع آنها صرف امورات روزمره همچون دفع زباله، بازسازی آسفالت معابر و ... می‌شود.
وی ادامه داد: مردم اگر بدانند به دلیل محدود بودن منابع مالی و مشکلات متعدد پیش آمده در سال‌های اخیر شهرداری‌ها در انجام کارهای بزرگ زیربنایی و فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و ... ناتوان هستند، قطعا با پرداخت عوارض خود به کمک شهرداری خواهند آمد و در این راستا باید از ظرفیت‌ هنرمندان، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و معتمدین بهره‌مند شد.
سبکتکین در پایان با اشاره به روند قابل قبول بودجه‌نویسی شهرداری زرین شهر گفت: خوشبختانه بودجه ۹۷ شهرداری زرین شهر دارای پیوست جامع بوده و بر همین اساس نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر توانستند مسیر حرکت مدیریت شهری در سال آینده را در یک چارچوب نظام یافته پایش و رصد کنند که این نکته برای نخستین بار محقق شده بود.
در ادامه محمد باتوانی، عضو شورای شهر زرین شهر گفت: یکی از وظایف اعضای شورای اسلامی شهر بررسی بودجه شهرداری در مدت زمان تعیین شده است، به همین دلیل اعضاء شورای اسلامی زرین شهر همه وقت گذاشته تا این بودجه با سرعت هرچه بیشتر و دقت عمل فراوان بررسی و به تصویب برسد.
وی افزود: پیش‌بینی منابع بودجه سال ۹۷ شهرداری زرین شهر به صورت واقعی و قابل وصول و همچنین افزایش کیفیت منابع درآمدی با تغییر رویکرد به سمت منابع پایدار و همچنین صرفه‌جویی و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری، کاهش وابستگی به واگذاری دارایی‌ها و... از جمله مسایل مهمی است که خوشبختانه در این بودجه مورد توجه قرار گرفته است.
عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: واقعی بودن درآمدها و هزینه‌ها در بودجه سال آتی شهرداری زرین شهر به عنوان نخستین اصل در تنظیم بودجه مورد توجه قرار گرفت، همچنین اختصاص اعتبار به اولویت‌های مورد نیاز شهروندان و پرسنل شهرداری نیز قابل توجه بود.
باتوانی ادامه داد: باید توجه داشت برای ساخت و اتمام پروژه‌ها منابع آن نیز فراهم شود و از سوی دیگر پروژه‌ها با اولویت و ترتیب به بهره‌برداری برسند تا هیچ پروژه‌ای به صورت ناتمام باقی نماند و امیدواریم با حرکت شهرداری زرین شهر به سمت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این مهم به خوبی محقق شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار