آغاز نظارت ۷۰ گروه بر مراکز تهیه و توزیع غذا در اصفهان

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ۷۰ گروه از کارشناسان بهداشت محیط، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع غذا در استان اصفهان را به مناسبت آغاز سال جدید آغاز کردند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ۷۰ گروه از کارشناسان بهداشت محیط، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع غذا در استان اصفهان را به مناسبت آغاز سال جدید آغاز کردند.

حسین صفاری در گفت و گو با مهر در خصوص برنامه های مرکز بهداشت استان اصفهان در روزهای پایانی سال برای تشدید بر واحدهای صنفی و غذایی، اظهار داشت: ما نه تنها در روزهای پایانی سال بلکه در طول سال نیز این نظارت ها را به صورت ویژه در دستور کار داریم.

وی به اهمیت سلامت مردم و ارتباط آن با بهداشت محیط اشاره کرد و گفت: مرکز بهداشت استان اصفهان با توجه به این مسئله همواره نظارت های خود را براساس وظایف ذاتی و نیز گزارشات مردمی انجام می دهد اما در آستانه نوروز و نیز در ایام عید، این بازرسی ها به طبع تشدید می شود.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: بر همین اساس طرح ویژه تشدید نظارت بر مراکز حساس توزیع و تولید غذا در استان اصفهان آغاز شده است و نیروهای ما در این راستا اقدام به بازرسی و ارائه گزارشات کرده اند.

۱۸ هزار مرکز تهیه غذا زیر ذره بین مرکز بهداشت

وی با بیان اینکه این طر ح با عنوان « بسیج سلامت نوروزی»، در قالب ۷۰ گروه در حال اجرایی شدن است، تصریح کرد: این گروه ها به صورت ثابت و سیار و در قالب کارشناسان بهداشت محیط از این مراکز حساس بازدید می کنند.

صفاری با تاکید بر اینکه این گروه ها تا پایان تعطیلات نوروزی کار خود را ادامه خواهند داد، گفت: ۶۲ هزار مرکز توزیع، تولید و فروش مواد غذایی در استان اصفهان فعال است که باید گروه ها بر ۱۸ هزار واحد غذایی مانند رستوران، طباخی و مراکز تهیه غذای بین راهی، تمرکز بیشتری برای نظارت داشته بانشد.

وی اضافه کرد: همچنین از مردم انتظار داریم در صورت برخورد با مراکز مشکوک تولید و توزیع غذا، موضوع را به مرکز بهداشت اطلاع دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار