چین در صدر کشورهای صادرکننده کالا به اصفهان

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: چین با اختصاص ۲۰ درصد از سهم کالاهای وارداتی به استان اصفهان در صدر کشورهای صادرکننده کالا به استان است.

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: چین با اختصاص ۲۰ درصد از سهم کالاهای وارداتی به استان اصفهان در صدر کشورهای صادرکننده کالا به استان است.

به گزارش مهر ،‌ اسدالله احمدی ونهری اظهار داشت: در ۱۱ ماهه ۱۳۹۶ از استان اصفهان ۹۴۷ قلم کالا به وزن چهار میلیون و ۵۱۷ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون و ۷۹۶ هزار دلار به مقصد ۱۰۴ کشور جهان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۷۵ درصد و از حیث ارزش ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، آهن آلات و فولاد به ارزش ۴۴۱ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۳۵۶ میلیون دلار،‌ فرش ۱۴۵ میلیون دلار برشمرد و بیان داشت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۳۹۷ میلیون دلار و ۲۶ درصد، امارات متحده عربی با ۲۳۹ میلیون دلار ۱۶ درصد، افغانستان با ۲۱۷ میلیون دلار و ۱۴ درصد، پاکستان با ۱۲۲ میلیون دلار و هشت درصد و تایلند با ۱۰۲ میلیون دلار و هفت درصد سهم از کل صادرات استان است.

مدیر کل گمرک اصفهان اذعان داشت: ۸۲ هزار و ۵۷۴ تن کالا به ارزش ۳۶۹ میلیون و ۲۰۳ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۷ درصد و از حیث ارزش ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه های امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی شاهد افزایش ۴۴ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم، بیان داشت: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در ۱۱ ماهه اول ۱۳۹۶، بالغ بر یک تریلیون و ۷۴۲ میلیارد و ۶۴۳ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی ۱۱ ماهه ۱۳۹۶ گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۳۸ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۹ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین آلات ۱۱ درصد، کاغذ و مقوا با ۳ درصد جزو مهمترین کالاهای وارداتی بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: عمده ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۰ درصد، آلمان با ۱۵ درصد، ایتالیا با ۱۴ درصد و کره جنوبی با ۱۱ درصد، کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل گمرک اصفهان تاکید کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۴۱۹ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: در ۱۱ ماهه امسال واحد قضایی گمرک اصفهان، به یک هزار و ۲۰۷ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۵۶۰ میلیارد و ۹۲۴ میلیون ریال رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد سه درصد کاهش و از حیث ارزش ۲۶ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار