کاهش ۳ تا ۴ درصدی بودجه بیمه سلامت در سال آینده

رئیس بیمه سلامت کشور گفت: بودجه بیمه سلامت سال آینده نسبت به امسال بین ۳ تا ۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس بیمه سلامت کشور گفت: بودجه بیمه سلامت سال آینده نسبت به امسال بین ۳ تا ۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مهر، طاهر موهبتی امروز در دیدار با استاندار اصفهان اظهار داشت: بودجه ۹۶ نسبت به عملکرد ۹۵ دو درصد رشد داشته و این در حالی است که نسبت به بودجه مصوب ۹۵ افزایش چشمگیری داشت و در سال ۹۷ بودجه سلامت نسبت به تخصیص سال ۹۶ حدود سه تا چهار درصد کاهش داشت.

وی بیان داشت: این میزان بودجه نسبت به عملکرد هزینه کاهش قابل توجهی داشته است و باید برای سال آینده یاد بگیریم در چارچوب اعتبارات خود هزینه کنیم و سقف بودجه را با خرید راهبردی و مدیریت هزینه رعایت کنیم.

رئیس بیمه سلامت کشور افزود: برای اینکه به این مرحله برسیم که بیمار جز دغدغه بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد دسترسی عادلانه به خدمات باید نهادینه شود.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد در تحلیل این موضوع بلافاصله مسائل مالی را مورد توجه قرار می دهند، گفت: در سال‌های گذشته در بخش‌هایی از مناطق محروم کشور حتی اگر پول هم وجود داشت ولی دسترسی به خدمات امکان پذیر نبود و امروز خوشبختانه پس از استقرار طرح تحول سلامت کمتر مرکز بهداشتی و درمانی در کشور وجود دارد که فاقد پزشک باشد و این یک اتفاق خوب در دولت یازدهم بود که تداوم آن را در دولت دوازدهم نیز شاهد هستیم.

موهبتی با بیان اینکه از چالش های جدی سازمان‌های بیمه‌ای تامین منابع مالی پایدار است، ادامه داد: چالش‌های مالی منحصر به سازمان بیمه سلامت نیست و مشکلی است که فراروی همه صندوق های بیمه است و به چند دهه گذشته باز می‌گردد.

۴۱ میلیون نفر تحت پوشش خدمات سازمان بیمه سلامت هستند

وی افزود: خوشبختانه در شش ماهه اخیر اتفاقات خوبی در این حوزه افتاد و در شش ماهه اول امسال بیش ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شد و در شش ماهه دوم این عدد چند برابر شده و فاصله بدهی تا پرداخت بیمه سلامت به دانشگاه ها از یکسال به ۴ ماه و فاصله بدهی بیمه سلامت به داروخانه های خصوصی از ۹ ماه به ۲.۵ کاهش یافته است که این زمان باز هم باید کاهش یابد.

رئیس بیمه سلامت کشور افزود: در مواردی مشاهده می شود دانشگاه های علوم پزشکی، پزشکان و پرستاران علیرغم مطالبات طولانی مدت خود از بیمه ها باز هم مثل گذشته فعالیت می کنند که بسیار ارزشمند است و زیبایی حوزه سلامت هم به این اقدامات است.

وی با بیان اینکه عملکرد بیمه سلامت درسال ۹۵ در بخش خرید در ماه ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۵ حدود هشت هزار میلیارد تومان اوراق صادر شده است، اظهار داشت: در ماه های منتهی به سال ۹۵ حدود چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم و یک هزار و ۷۰ میلیارد هم کسری وجود داشته است.

موهبتی اعلام کرد: ۴۱ میلیون نفر در کشور تحت پوشش خدمات سازمان بیمه سلامت هستند و ۸۵ درصد این جمعیت از بیمه رایگان برخوردار هستند و ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند که در دولت یازدهم شکل گرفت که پنج صندوق در این سازمان وجود دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار