ایران در تولید پارچه مبلی موفق عمل کرده است

رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان استان اصفهان گفت: در حال حاضر در زمینه تولید پارچه مبلی ما موفق عمل کرده‌ایم و پارچه‌های متنوع و با کیفیتی در حال تولید است و با حمایت از تولیدکننده عمق بازار محصولات داخلی نیز افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان استان اصفهان گفت: در حال حاضر در زمینه تولید پارچه مبلی ما موفق عمل کرده‌ایم و پارچه‌های متنوع و با کیفیتی در حال تولید است و با حمایت از تولیدکننده عمق بازار محصولات داخلی نیز افزایش یافته است.

احمد تقی زاده امروز در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با اوضاع اقتصادی صنف پارچه‌فروشان اظهار کرد: پارچه‌فروشان در سال‌های گذشته وضعیت بهتری داشته‌اند و در حال حاضر با گذر زمان اوضاع این صنف بدتر می‌شود.

وی افزود: چندی قبل مهم‌ترین بحث پیرامون این صنف مربوط به واردات و جنس‌های چینی بی کیفیت بود؛ اما الآن معضل این صنف از این موارد فراتر رفته و به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب مردم، دیگر حمایتی از محصولات این صنف اعم از تولید داخل، چینی و ...صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان استان اصفهان بیان کرد: تمایل مردم به خرید پارچه با کاهش چشمگیری همراه بوده است و تقاضای خرید در این صنف به دلایل مختلفی در گذشته بیشتر بوده است؛ به طور مثال در شب عید تقاضا برای چادر مشکی و پارچه لباسی هر سال افزایش می‌یافت.

تقی زاده اضافه کرد: در سال جاری تاکنون شب عید در این صنف شروع نشده و از حضور مردم برای خرید پارچه خبری نیست و این در حالی است که شب عید در صنف پارچه‌فروشان همیشه از دی ماه شروع می‌شد.

رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان استان اصفهان تأکید کرد: از طرفی دیگر در کنار رکود حکم‌فرما بر بازار پارچه‌فروشان، رشد هزینه‌های بیمه، مالیات و هزینه‌های باربری نیز بر مشکلات این صنف افزوده است.

وی اذعان داشت: در حال حاضر علی‌رغم کاهش فروش فعالان این اتحادیه، سازمان امور مالیاتی همچنان طلب مالیات می‌کند و علی‌رغم اینکه در این شرایط اقتصادی میزان دریافت مالیات را کاهش نداده، اقدام به وضع مالیات متمم نیز کرده و مبالغ را افزایش داده است.

تقی زاده خاطرنشان کرد: پارچه‌فروشان در مغازه‌ها و فروشگاه‌های خود به نیروی کار نیاز دارند اما به دلیل رکود بازار و شرایط اقتصادی قادر به تأمین حقوق کارمندان نیستند.

رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان استان اصفهان در رابطه با تولید پارچه در داخل گفت: در شرایط فعلی در تولید پارچه ما نمی‌توانیم به صورت صد درصد موفق باشیم و در تولید به محصول مشخص نظیر چادر مشکی، بعد از سال‌ها موفق به تولید این محصول در داخل شده‌ایم.

وی در همین راستا تصریح کرد: چادر مشکی تولید شده داخلی علی‌رغم برخورداری از کیفیت بالا، در مقایسه با نمونه‌های خارجی از تنوع و رنگ مناسبی برخوردار نیست و این در حالی است که نیاز بازار مصرفی داخل سالانه 75 میلیون متر است.

تقی زاده به واردات خط تولید پارچه به جای واردات محصول نهایی اشاره کرد و بیان داشت: مهم‌ترین عاملی که توان رقابت‌پذیری تولیدکنندگان داخلی را در بازار پارچه‌فروشان کاهش داده است، به روز نبودن دستگاه‌ها و واردات پارچه و پتو به جای واردات تجهیزات و دستگاه‌های تولیدی است.

رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای رفع نیاز بازار داخل باید خط تولید پارچه را وارد کشور کرد و از سرمایه‌گذارانی که می‌توانند در این زمینه وارد شوند، حمایت به عمل آورد تا از این طریق هم نیاز داخلی را با تولید پارچه پاسخ داد و هم از این طریق ایجاد اشتغال کرد.

وی همچنین در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر در زمینه تولید پارچه مبلی ما موفق عمل کرده‌ایم و پارچه‌های متنوع و با کیفیتی در حال تولید است و با حمایت از تولیدکننده و ایجاد رقابت در این بخش، عمق بازار محصولات داخلی نیز افزایش یافته است.

تقی زاده در زمینه بازار پتو نیز تصریح کرد: بازار پتو نیز تحت نظارت این اتحادیه است و در این بخش نیز ضعف تولید داخل مشاهده شده است. در شرایط فعلی پتوهای چینی با افزایش تقاضا روبرو شده‌اند و جای خالی تولید هدفمند و ارتقای دستگاه‌های تولیدی در این زمینه نیز دیده می‌شود.

وی گفت: اصفهان در حدود صد سال گذشته بهترین صنعت پارچه را جهان کسب می‌کند و به منچستر ایران معروف می‌شود اما امروزه در این صنعت حرفی برای گفتن نداریم و کشورهای دیگری نظیر کره، اندونزی، چین و هند در حال حاضر در رتبه بالاتری از ما قرار گرفته‌اند.

رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان استان اصفهان در پایان اظهار داشت: جا دارد در کنار کنترل قاچاق کالا، هم‌زمان از تولید داخل نیز حمایت شود و از این طریق از خروج یک میلیارد و 150 میلیون دلار ارز که برای تهیه دو نوع کالای مشخصی که توان تولید آن در داخل نیز وجود دارد، ممانعت به عمل آورد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار