حاجی دلیگانی: دولت بخشی از اعتبار ساخت سد تونل سوم کوهرنگ را تامین کرده است

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی گفت: دولت بخشی از اعتبار ساخت سد تونل سوم کوهرنگ به‌منظور انتقال سالیانه 200 میلیون مترمکعب آب به سد زاینده‌رود را تأمین کرده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی گفت: دولت بخشی از اعتبار ساخت سد تونل سوم کوهرنگ به‌منظور انتقال سالیانه 200 میلیون مترمکعب آب به سد زاینده‌رود را تأمین کرده است.

به گزارش فارس حسینعلی حاجی دلیگانی عصر امروز در نشستی با مردم شهرگرگاب اظهار کرد: دولت بخشی از اعتبار ساخت سد تونل سوم کوهرنگ به‌منظور انتقال سالیانه 200 میلیون مترمکعب آب به سد زاینده‌رود را تأمین کرده است.

وی افزود: امیدواریم با عزم مسؤولان استانی، ساخت سد در خروجی تونل سوم کوهرنگ هرچه زودتر شروع و استان صنعتی و تشنه آب اصفهان از این بحرانی که در آن قرار دارد خارج شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ذخیره فعلی سد زاینده‌رود را 122 میلیون مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: بحران آب در این استان در 45 سال اخیر بی‌سابقه بوده است و فقط با مصرف کم و بهینه آب در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی می‌توانیم این بحران را مدیریت کنیم.

حاجی دلیگانی از شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان خواست راهکار تصفیه بهینه پساب خانگی در شهرهای نزدیک اصفهان را به‌جای انتقال پساب شهرهای دیگر استان به شرق رودخانه زاینده‌رود دنبال کند، پساب تصفیه‌شده در شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار برای صنعتگران این دو شهرستان اهمیت حیاتی دارد و بدون آن صنایع تعطیل خواهند شد.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: پل گرگاب با هزینه مشترک شهرداری شاهین‌شهر و وزارت راه و شهرسازی اصلاح و ساخته خواهد شد، هم‌چنین شرکت آب و فاضلاب شهرستان، برای احداث شبکه فاضلاب شهر گرگاب تاکنون 7 میلیارد تومان هزینه کرده و 8 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این طرح نیاز دارد.

وی از شهرداری‌های شاهین‌شهر و اصفهان درخواست کرد که شهرداری گرگاب را در تأمین اتوبوس شهری کمک کنند، شبکه بهداشت و درمان نیز خدمات بهتری به شهروندان ارائه کند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور از کمک 600 میلیون تومانی بنیاد برکت در تکمیل مدرسه‌ای در شهر گرگاب قدردانی کرد و از اداره ثبت شهرستان شاهین‌شهر و میمه خواست در صدور سندهای خانگی شهروندان گرگاب با همکاری بنیاد مسکن سرعت بیشتری اعمال کنند.

وی از اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان خواست با توجه به زمین اهدایی مردم این شهر، برای احداث زورخانه ورزش‌های باستانی اقدام کرده و اعتباری برای احداث مکان ورزش اختصاص دهند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی گازرسانی به ساکنان بخشی از شهرگرگاب و تأمین آب صنایع کارگاهی این شهر را از درخواست‌های دیگر شهروندان برشمرد و بر پیگیری این درخواست‌ها تأکید کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار