استان اصفهان، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی آمادگی خوبی در سطح استان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی آمادگی خوبی در سطح استان داریم.

فریدون الهیاری دربارۀ برنامه های این اداره‌کل در نوروز ۱۳۹۷ به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: استان اصفهان در نوروز به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری داخلی کشور به شمار می رود و باید برای پذیرایی و میزبانی از جمعیت چندمیلیونی مهمانان نوروزی که از سراسر کشور به اصفهان وارد می شوند آمادگی داشته باشیم و به همین دلیل فعالیت های ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ماه قبل به صورت گسترده آغاز شده است و گزارش‌گیری در جلسه اخیر ستاد اجرایی خدمات سفر نشان دهندۀ این بود که ما برای میزبانی از مسافران و گردشگان نوروزی آمادگی خوبی را در سطح استان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: در ستاد سفر سال های گذشته نقاط ضعفی وجود داشت که همه اینها در جلسات گزارش و راهکارهای حل مشکلات نیز مطرح شد و امسال آمادگی خوبی در سطح استان برای میزبانی از مسافران نوروزی وجود دارد.

وی گفت: جلسه ای نیز با حضور مدیران میراث فرهنگی استان داشتیم و گزارش های آنها درباره پیش بینی ها و هماهنگی های انجام شده در شهرستان های مختلف در زمینه برنامه های نوروزی و میزبانی از مسافران را دریافت کردیم که گزارش های ارائه شده نشان می دهد که در شهرستان ها نیز با انگیزه و با جدیت بیشتر بحث ستاد نوروزی پیگیری شده است.

اله یاری تصریح کرد: تلاش می کنیم تا توسعه گردشگری را به صورت متوازن در سطح استان ارائه دهیم و با ایجاد فرصت هایی برای شهرستان های مختلف استان این امکان را ایجاد کنیم که مسافران نوروزی علاوه بر شهر اصفهان بتوانند به شهرستان های استان نیز سوق داده شوند و شهرستان ها نیز بتوانند از بحث گردشگری بهرۀ بیشتری ببرند.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه امسال بحث نوروزگاه با قدرت بیشتری در سطح استان پیگیری می شود، گفت: با شهرداری اصفهان تعاملاتی صورت گرفته و خوشبختانه برنامه های بسیار گسترده و مفصلی در سطح شهر اصفهان، سایت ها، بناهای تاریخی، سایت های تفریحی و پارک های مختلف شهر پیش بینی شده است، همچنین در سطح استان در شهرستان های مختلف نیز نوروزگاه با قدرت پیگیری می شود.

الهیاری ادامه داد: تا کنون بیش از ۲۰۰ رویداد فرهنگی در سطح استان معرفی شده که البته گزارش‌گیری نهایی تعداد و انواع آنها تا پایان هفته آینده ازسوی شهرستان ها ارائه خواهد شد. هم‌چنین نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی در سطح شهر اصفهان، شهرستان های مختلف و حتی روستاهای هدف گردشگری دنبال می شود، همچنین برگزاری مسابقه چوگان در میدان امام اصفهان جزو برنامه های ویژۀ نوروز خواهد بود. برگزاری جشنواره غذا نیز در اصفهان و برخی از شهرستان ها درحال پیگیری است.

وی اضافه کرد: در مورد کمیته های دیگری که باید در جهت رفاه حال مسافران نوروزی خدمت کنند نیز در بخش اسکان پیش بینی‌های خوبی هم در شهر اصفهان و هم در شهرستان های مختلف استان انجام شده است. در خصوص اطلاع رسانی به مسافران نوروزی نیز در زمینۀ استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای اطلاع رسانی الکترونیکی و چاپ نقشه ها و بروشور پیش بینی های خوبی در سطح استان انجام شده و پیش بینی لازم در خصوص مسائل بهداشتی و فوریت‌های امدادی در سطح استان صورت گرفته است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار