در کجای دنیا یک عضو خانواده را به عنوان مراقب در بیمارستان نگه می دارند؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر روز شاهد افزایش مشکلات پرستاری هستیم و این بخش جدی گرفته نشده است و کسی به آن توجه نمی کند چرا که در طرح تحول سلامت به پزشک، دارو، ساختمان و حتی هتلینگ بیمارستان فکر شده، اما به اینکه باید از بیمار مراقبت شود فکر نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر روز شاهد افزایش مشکلات پرستاری هستیم و این بخش جدی گرفته نشده است و کسی به آن توجه نمی کند چرا که در طرح تحول سلامت به پزشک، دارو، ساختمان و حتی هتلینگ بیمارستان فکر شده، اما به اینکه باید از بیمار مراقبت شود فکر نشده است.
حیدرعلی عابدی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص لزوم داشتن همراه برای بیماران در بیمارستان ها اظهار کرد: این مسئله مشکلاتی فراوانی را به همراه دارد. با توجه به شرایط کنونی از یک سو یکی از اعضای خانواده تا زمان بهبود بیمار و ترخیص از بیمارستان، مجبور به ماندن در بیمارستان است و امکان دارد به دلایل گوناگون از کارهای دیگر باز بماند و دچار مشکلات فراوانی شود و این امر در خانواده ها تاثیر بسیاری دارد.
وی افزود: هم چنین بیماران دارای حریم خصوصی هستند و شاید انجام وظایف توسط همراه برایشان سخت باشد و بیمار از اینکه دیگری برای او وقت بگذارد، ناراحت است. این مسئله می تواند اثرات بدی در روحیه بیمار داشته باشد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دیگر تاثیرات آن می توان به نداشتن اطلاعات کافی همراه بیمار در خصوص مقررات عفونی اشاره کرد. همراه بیمار به دلیل اینکه مقررات عفونی را نمی داند، ممکن است عفونت را از بیمارستان به خانه انتقال دهند.
عابدی ادامه داد: از سوی دیگر این مسئله موجب می شود، احساس مسئولیت اصلی پرستاران که در خصوص بیمار است، ایجاد نشود و آن ها به امید کسی باشند که قرص و غذای بیمار را بدهد. اما چگونگی انجام این وظایف اهمیت فراوانی دارد و باید درست انجام شود.
وی افزود: در بخش هایی مشاهده شده است که 37 نفر شامل 7 پرستار و 30 همراه بیمار در حال مراقبت از 30 بیمار بوده اند و با این وجود پنج نفر از بیماران دچار زخم بستر شده اند که این فاجعه است. این در حالی است که استاندارد زخم بستر در دنیا صفر است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح تحول سلامت به همه چیز به جز مراقبت فکر شده است، گفت: در طرح تحول سلامت به پزشک، دارو، ساختمان و حتی هتلینگ بیمارستان فکر شده، اما به اینکه باید از بیمار مراقبت شود فکر نشده است.
عابدی اظهار کرد: پرستاران چندین بار به فشار کاری خود اعتراض کرده اند و گفته اند که طبق قانون باید پس از 20 سال بازنشسته شوند اما به دلیل نبود کادر و پرسنل کافی با بازنشستگی آن ها مخالفت می شود. چه کسی باید به فکر ایجاد تحول در سیستم پرستاری باشد؟ چه کسی باید به فکر جذب پرستار باشد؟ چه کسی باید به فکر تقویت و تربیت پرستاری باشد تا بیمارستان ها مشکل کمبود پرستار پیدا نکنند؟
وی تصریح کرد: طی صحبت هایی با سازمان امور اداری استخدامی در خصوص اینکه نسبت به تعیین ردیف پست سازمانی برای پرستاران سخت گیری می شود در صورتی که اگر در شهری 100 تخت افزایش پیدا کرد، باید مطابق با آن ۲۰۰ تا ۲۵۰ پرستار ردیف پیدا کنند. سازمان امور اداری استخدامی نیز در پاسخی بیان کرده است که هرگز سخت گیری نمی کند و در هر زمان اگر بیمارستان معرفی شود و یا تخت بیمارستان ها افزایش یابد متناسب با تخت های بیمارستانی مجوز ردیف پرستاری می دهد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: چه اتفاقی می افتد که متاسفانه هر روز شاهد افزایش مشکلات پرستاری مردم هستیم؟ در نهایت به این نتیجه خواهیم رسید که این بخش جدی گرفته نشده است، دچار غفلت شده و کسی به آن توجه نمی کند. پرستاران فشار کار بالایی دارند و به همه مطالبات آنها توجه نمی شود و حق و حقوق آنها به موقع و به اندازه داده نمی شود.

عابدی اظهار کرد: در کجای دنیا یک عضو خانواده را به عنوان مراقب در بیمارستان نگه می دارند؟ هم چنین در صورت حساب بیمار نیز ذکر می شود که همراه در چند روز حضور در بیمارستان، چه میزان مخارج ناهار و شام داشته است و این از عجایبی است که در کشور خود داریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار