معلمان امنیت آورندگان جامعه هستند

امروز هرجا که پلیس موفقیتی را در سطوح مختلف و در مقابله با مجرمان و خلافکاران به دست می آورد نتیجه زحمات معلمان و مدرسان و اساتید است و به همین خاطر باید اذعان کرد که معلمان نقش بزرگی و برجسته ای در امنیت جامعه دارند.

معلمان امنیت آورندگان جامعه هستند


روز و هفته معلم به حق یکی از روزهای فرخنده و مبارک در تاریخ نظام جمهوری اسلامی به شمار می آید که به یاد استاد شهید علامه مرتضی مطهری به این نام، نامگذاری شده است؛ در حقیقت معلمی از جایگاه والا و ارزشمندی در دین مبین اسلام برخوردار است آنجا که امیر مؤمنان علی (ع) با آن جایگاه بلند مرتبه می فرماید: که اگر کسی کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است.

امروز می توان گفت که معلمان بزگترین حق را برگردن ملت و نسل های بعد از انقلاب دارند و اگر امروز ایران اسلامی ما در تمام زمینه ها به رشد و پیشرفت و تکنولوژی های مدرن دست پیداکرده به خاطر نقش برجسته معلمان است.

به طور مسلم نیروی انتظامی نیز از برکات معلمان بی بهره نبوده و بخش عظیمی از این نیرو به وجود پرتلاش معلمان گره خورده است چرا که بخش آموزش در نیروی انتظامی که یکی از شاخصه های مترقی در این نیرو به شمار می آید در کیفیت بخشیدن به آن معلمان نقش برجسته داشته و دارند.

معلمان پرورش دهندگان انسان از کودکی تا بزرگسالی هستند

امروز هر کجا پلیس موفقیتی را در سطوح مختلف و در مقابله با مجرمان و خلافکاران به دست می آورد نتیجه زحمات معلمان و مدرسان و اساتیدی است که در طی دوره های مختلف آموزش ها و دانش های روز را به کارکنان این نیرو تعلیم دادند و به همین خاطر است که باید گفت، پشت هر پلیس موفقی یک معلم بزرگ و توانمند وجود داشته است.

از نگاه دیگر در واقع این معلمان هستند که با تربیت صحیح و پرورش انسان از کودکی تا بالاترین سنین جوانی مسیر و آینده روشنی را در جلوی راه وی قرار می دهند و زمینه یک جامعه سالم، زنده و پویا و پیشرفته را فراهم می سازند و در حقیقت باید گفت، در دل سلامت، موفقیت و امنیت هر جامعه ای معلمان بزرگ، فرهیخته، با فرهنگ، ارزشی و مومن و متعهد وجود دارند که مانند یک چراغ نور افشانی می کنند و همه از پرتو نور آن روشنائی می گیرند.

نیروی انتظامی نیز خود را مدیون معلمان که فرهنگسازان جامعه هستند می داند و سال ها است که با همکاری و تعامل با این عزیزان در عرصه ترافیک، آموزش سواد رسانه ای به دانش آموزان و همچنین آشنائی دانش آموزان با آسیب های اجتماعی فعالیت می کند و از این همکاری و تعامل تنگاتنگ و صمیمانه به خود می بالد.

از طرف دیگر باید گفت، معلم و پلیس هر دو یک مسیر را دنبال می کنند و آن اصلاح جامعه از ناهنجاری ها، بی اخلاقی ها و کجروی هاست و از این منظر نیز می توان این دو را مکمل یکدیگر دانست.

در همین راستا فرماندهی انتظامی استان هم همه ساله در هفته بزرگداشت مقام معلم از بیش از۱۲۰ نفر از معلمان و اساتیدی که در دوره ها و مقاطع مختلف آموزشی با این فرماندهی همکاری می کنند تجلیل می کند تا بتواند قدردان گوشه ای از زحمات این عزیزان باشد.

در پایان با تبریک روز معلم به همه معلمان و اساتید گرانقدر به سهم خود، دست تک تک معلمان خود را در دوران تحصیل و دوران خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می بوسم و از خداوند منان می خواهم که به همه توفیق دهد که قدردان زحمات معلمان باشیم و بتوانیم سکنات، رفتار و آموزه هایی که معلمان به ما آموختند را به عنوان یک راهبرد در زندگی و کار خود بکار ببندیم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار