نصف جهان با موستار خواهر خوانده می شود

تفاهم نامه اقتصادی در زمینه همکاری های بانکی، نمایشگاهی و گردشگری میان شهرداری اصفهان و شهرداری موستار پنجمین شهر بزرگ کشور بوسنی و هرزگوین به امضا رسید.

تفاهم نامه اقتصادی در زمینه همکاری های بانکی، نمایشگاهی و گردشگری میان شهرداری اصفهان و شهرداری موستار پنجمین شهر بزرگ کشور بوسنی و هرزگوین به امضا رسید.

به گزارش ایمنا، شهردار شهر موستار، پنجمین شهر بزرگ کشور بوسنی هرزگوین با قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان دیدار کرد.

در این دیدار تفاهم نامه اقتصادی در زمینه همکاری های بانکی، نمایشگاهی و گردشگری میان شهرداران به امضا رسید که تضمین کننده ارتباط بیشتر و توسعه اقتصادی و گردشگری شهرها است.

بنابر این گزارش، در این تفاهم نامه دوطرفه مقرر شد، ظرفیت های متقابل اصفهان و موستار در اختیار دو شهر قرار گرفته و زمینه ساز توسعه گردشگری و اقتصادی اصفهان و موستار شود.


همچنین در بخش دیگری از این تفاهم نامه آمده است‌، با توجه به ظرفیت سالانه گردشگری در شهر موستار، اصفهان به عنوان پتانسیل قابل توجه گردشگری در خاورمیانه از این فضا به صورت مشارکتی برای جذب گردشگر استفاده کند، بر اساس این تفاهم نامه نمایشگاه های مشترک در حوزه های مختلف در دو شهر اصفهان و موستار برگزار می شود .

این تفاهم نامه در حالی به امضا رسید که روز گذشته وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای خود در بوسنی و هرزگوین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک تاکید کرد: روابط دو ملت تاریخی است و با خواهرخواندگی بین شهرهای ایران و بوسنی این روابط بین همه مردم دو کشور توسعه می یابد. خوشحالم سارایوو خواهر خوانده تهران است و به زودی موستار با اصفهان و بانیالوکا با تبریز خواهر خوانده هم می شوند .

به گزارش ایمنا ، موستار در نزدیکی رودخانهٔ نرتوا واقع شده و پنجمین شهر بزرگ کشور بوسنی و هرزگوین است. همچنین شهر موستار به‌ افتخار پل‌بانانی که در زبان محلی، موستاری نامیده می‌شود، نامگذاری شده است. آنها کسانی بودند که وظیفهٔ نگهداری از پل قدیمی یا (پل موستار) را بر روی رودخانهٔ نرتوا برعهده داشتند. این پل در سال ۲۰۰۴ بازسازی شد و درحال حاضر یکی از نقاط دیدنی این شهر به شمار می رود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار