نتانیاهو: با ترامپ درباره ایران و فلسطین گفت‌وگو خواهم کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در سفر به آمریکا با رئیس‌جمهور این کشور درباره ایران و فلسطین گفت‌وگو کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در سفر به آمریکا با رئیس‌جمهور این کشور درباره ایران و فلسطین گفت‌وگو کند.
به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، سفر پنج روزه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا از امروز دوشنبه آغاز می‌شود.
نتانیاهو قرار است در این سفر با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند. گفت‌وگو درباره ایران و مسأله فلسطین از جمله محورهای این دیدار خواهد بود.
این دیدار، دومین دیدار دو طرف از ماه دسامبر و زمانی محسوب می شود که رئیس جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به‌رسمیت شناخت و دستور فراهم شدن مقدمات انتقال سفارت آمریکا به قدس را صادر کرد.
سفر نتانیاهو به آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که وی در حال حاضر با جنجال فساد مالی و رشوه خواری در اسرائیل روبرو است.
وی پیش از عزیمت به آمریکا در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: با ترامب درباره ایران به ویژه برنامه هسته‌ای این کشور گفت‌وگو خواهم کرد. ما همچنین درباره روند صلح با فلسطینیان گفت‌وگو خواهیم کرد. این مسأئل برای اسرائیل و امنیت کل دنیا مهم است.
سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: احتمال دارد که نتانیاهو در این سفر بر ضرورت تغییر توافق هسته‌ای ایران یا لغو آن تاکید کند.
وی افزود: معتقدم که اسرائیل امیدوار است آمریکا برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در سوریه، نقشی مؤثر تر ایفا کند. طبیعتا روسیه بازیگر اصلی در آنجا است، اما آمریکا نیز باید بازیگری اصلی باشد.
نتانیاهو همچنین قرار است در سفر به آمریکا در کنفرانس سالانه «کمیته امور آمریکا-اسرائیل» (آیپک) که مهمترین لابی صهیونیستی در آمریکا به شمار می‌ رود، سخنرانی کند.
سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که یک مسئول آمریکایی روز جمعه 4 اسفند گفت که واشنگتن، 14 ماه مه (24اردیبهشت) سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.
14 ماه مه مصادف با هفتادمین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی است که فلسطینیان از آن با عنوان «روز نکبت» یاد می‌کنند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه سال جاری در یک سخنرانی، تصمیم جنجالی خود مبنی بر به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و دستور داد که سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی که در حال حاضر در تل‌آویو است به قدس منتقل شود.
در پی این تصمیم ترامپ، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به قطعنامه پیشنهادی مصر رأی به لغو این تصمیم ترامپ داد اما با وجود تأیید همه 14 عضو دیگر این شورا، آمریکا آن را وتو کرد. سی‌ام آذر ماه گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را تصویب کرد. 128 کشور به این پیش‌نویس رأی مثبت و 9 کشور رأی مخالف دادند و 35 کشور نیز رأی ندادند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار