از پشت نیمکت تا پشت سنگر

مراسم ویژه ای به یاد دانش آموزان شهید دبیرستان امام خمینی کاشان با حضور خانواده ی شهدا و فرمانده سپاه و دانش آموزان دبیرستان و .. برگزار شد .

از پشت نیمکت تا پشت سنگر

برگزاری یادواره " از پشت نیمکت تا پشت سنگر " در دبیرستان ماندگار امام خمینی ( ره ) کاشان

مراسم ویژه ای به یاد دانش آموزان شهید دبیرستان امام خمینی کاشان با حضور خانواده ی شهدا و فرمانده سپاه و دانش آموزان دبیرستان و .. برگزار شد .

روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان ضمن خیر مقدم به میهمانان در گفتگوی خبری به خبرنگار ما گفت : نقش این دبیرستان در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و روشنگری مردم در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی سند ماندگار تاریخ و تمدن این خطه است . وی ادامه داد : دبیرستان امام خمینی به استناد و پیشینه تاریخی و سوابق درخشان علمی ، آموزشی ، فرهنگی در تاریخ 29 اردیبهشت ماه 1389 به عنوان دبیرستان ماندگار معرفی شد این در حالیست که در کل کشور ما حدود 46 مدرسه با این عنوان داریم و در استان اصفهان تنها شهرستانی که مدرسه ماندگار دارد کاشان است . که این بواسطه بعد معنوی و ایثار و شهادت دانش آموزان این مدرسه بوده است .

کوروش محمدی اظهار کرد : دبیرستان ماندگار امام خمینی ( ره ) رسما در سال 1312 تاسیس شده است و مدرسه ی خاصی در منطقه است وی گفت : انقلاب کاشان از دبیرستان امام شروع شده هم چنین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نام این دبیرستان از پهلئی به امام خمینی تغییر کرده است هم چنین اولین نماز جمعه کاشان و اعزام رزمندگان ، تشییع شهدا از این دبیرستان بوده است .

محمدی اشاره کرد : افتخاری که مثل یاقوتی میدرخشد که هیچ وقت فراموش نمی شود . 114 دانش آموز شهید است دانش آموزی که از پشت نیمکت برای شهادت رفته است و عنوان یادواره نیز " از پشت نیمکت تا پشت سنگر " نامگذاری شده است در ادامه برنامه با پدر و مادر یکی از دانش آموزان شهید این دبیرستان گفتگویی داشتیم با پدر و مادر دانش آموز شهید داوود دادرس ، پدر شهید گفتند : 17 ساله بود که بخاطر علاقه زیادی که نشان می داد رضایت من و مادرش را گرفت و در 6 تا از عملیات ها شرکت کرد که در نهایت در عملیات والفجر4 در سال 1362 شهید شد .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار