خیزش دوباره ابراهیم‌زاده

«حالا دیگر با اطمینان بیشتری می‌توان گفت سپاهان از منطقه سقوط دور شده و به منطقه امن‌تری پناه برده است.» هرچند پذیرفتن این گزاره بسیار دشوار و دور از ذهن است اما شرایط این فصل طلایی پوشان کار را به‌جایی رساند که همین موضوع هم می‌تواند آرامش‌بخش تلقی شود.

«حالا دیگر با اطمینان بیشتری می‌توان گفت سپاهان از منطقه سقوط دور شده و به منطقه امن‌تری پناه برده است.» هرچند پذیرفتن این گزاره بسیار دشوار و دور از ذهن است اما شرایط این فصل طلایی پوشان کار را به‌جایی رساند که همین موضوع هم می‌تواند آرامش‌بخش تلقی شود. باشگاهی که با پنج قهرمانی عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر را در اختیار دارد با دو برد پشت سر هم سرانجام به ساحل آرامش نزدیک شده تا حداقل برای یک دوره 27 روزه با فراغ خیال بیشتری به پیشواز تعطیلات و عید نوروز برود. در این میان نباید از نقش منصور ابراهیم‌زاده در عبور دادن زردپوشان اصفهانی از گرداب مهلکی که این تیم را فراگرفته بود، به‌سادگی عبور کرد. مربی کهنه‌کار نصف جهان پس از چند سال افول دوباره در حال سوسوزدن است و اگر با همین دست‌فرمان سپاهان را پیش براند دوباره در فوتبال ایران عرض‌اندام خواهد کرد. ابراهیم‌زاده که با ذوب‌آهن قله‌های افتخار را در فوتبال ایران درنوردید و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت خیلی زود به پایین سر خورد درحالی‌که با اندکی دوراندیشی می‌توانست اعتبار بیشتری به کارنامه مربیگری‌اش ببخشد. کوچ به تهران شاید یکی از بزرگترین اشتباه دوران مربیگری ابراهیم‌زاده باشد. او در نخستین تجربه مربیگری‌اش بیرون از اصفهان توانست تیم نفت را بر جایگاه پنجم لیگ دوازدهم برساند. البته زردپوشان تهرانی در لیگ یازدهم هم همین عنوان را به خودشان اختصاص داده بودند. ابراهیم‌زاده فصل بعد به راه‌آهن پیوست، درست از همین زمین در مسیر سقوط قرار گرفت. او با راه‌آهن در لیگ دوازدهم به رتبه‌ای بهتر از سیزدهمی نرسید تا دومین تجربه مربیگری بیرون از اصفهان برای او بسیار تلخ تمام شود. این مربی اصفهانی فصل بعد دوباره تیم عوض کرد و این بار روی نیمکت پیکان نشست. او یک نیم‌فصل هم با این تیم پشت سر گذاشت اما به دلیل کسب نتایج ضعیف کنار گذاشته شد. از این زمان به بعد چند فصلی ابراهیم‌زاده بدون تیم ماند تا اینکه در فصل گذشته به پیشنهاد تیم لیگ یکی مس کرمان پاسخ مثبت داد تا بلکه آنها را برای بازگشت به لیگ برتر کمک کند. ابراهیم‌زاده در به سرانجام رساندن این مأموریت بزرگ ناکام ماند و مس کرمان رتبه‌ای بهتر از هشتمی جدول را صاحب نشد. البته ابراهیم‌زاده سه سال پیش مدتی هم به‌عنوان مشاور تیم فوتبال گیتی پسند فعالیت کرد که آن‌هم به‌جایی نرسید. بر این اساس باید سرمربیگری فعلی ابراهیم‌زاده در سپاهان را بازگشت دوباره برای این مربی درجه‌یک اصفهانی به سطح نخست فوتبال ایران قلمداد کرد. بازگشتی که تاکنون با کسب دو پیروزی پشت سرهم امیدوارکننده محسوب می‌شود.

جاه‌طلبی‌ها منصور

منصور ابراهیم‌زاده در تمام این سال‌های همواره از این سخن گفته که نقشه‌هایی برای بازگشت دوباره به سطح نخست فوتبال ایران در سر دارد. او از مربیان جاه‌طلبی است که به دنبال فرصتی برای عرض‌اندام دوباره بود. پیشنهاد باشگاه سپاهان در بدترین مقطع فصل از دیدگاه ابراهیم‌زاده همان فرصت طلایی به شمار می‌رفت. تیمی که فصل را با کرانچار شروع کرده و با ایده‌های این مربی کُروات هم‌بسته شده است. تیمی که در پایان هفته بیست و یکم رتبه‌ای بهتر از سیزدهمی را در اختیار نداشت و هواداران را حسابی نگران کرده بود. آنها می‌ترسیدند با چند نتیجه ضعیف دیگر وارد منطقه سقوط شوند و زمانی به خودشان ببینند که کار از کار گذشته است. فشار هواداران پس از شکست مقابل فولاد در هفته بیستم به بالاترین حد ممکن رسید تا جایی که به تغییر مدیرعامل و سرمربی انجامید.

نقشه‌های ابراهیم‌زاده برای بازی‌های پایانی

منصور ابراهیم‌زاده در اندک فرصتی که داشته به نتایج خوبی با تیم سپاهان رسیده است. پس از ناکامی با زلاتکو کرانچار سپاهانی‌ها به مربی بومی و پرافتخار شهر یعنی منصور ابراهیم‌زاده پناه آوردند و حالا کم‌کم به نتایج موردنظر نزدیک می‌شوند. آنها از منطقه سقوط جداشده‌اند و هدف بعدی‌شان رسیدن به جمع بالانشینان جدول است. طلایی پوشان پس از شکست در هفته بیست و دوم مقابل پرسپولیس، مقابل نفت متوقف شدند اما در دو بازی بعدی به دو برد شیرین رسیدند و همچنین شش گل زدند! پیروزی خارج از خانه مقابل سیاه‌جامگان و شکست گسترش فولاد، کار ارزشمندی است اما هنوز کار منصور با سپاهان به پایان نرسیده و تلاش‌ها باید ادامه یابند. پنج بازی باقی‌مانده سپاهان به ترتیب مقابل تیم‌های پیکان، تراکتورسازی، صنعت نفت، استقلال خوزستان و استقلال خواهد بود؛ اگرچه این مسابقات سختی بسیاری دارد اما سپاهان دیگر فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارد و باید همچون قهرمانان عمل کند. کسب 13 امتیاز از 15 امتیاز ممکن، می‌تواند آنها را 40 امتیازی کند و شاید هم به نیمه بالای جدول برساند تا فصل کابوس وار زردها با خوشی به پایان برسد و رویای سرمربی جدید نیز محقق شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار