افزايش 44 درصدی درآمد گمرگ اصفهان

مدير كل گمرك اصفهان گفت: در 11 ماهه نخست امسال، با راه اندازی و استفاده از سامانه هاي امور گمركي و پنجره تجارت فرامرزی شاهد افزایش 44 درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم.

مدير كل گمرك اصفهان گفت: در 11 ماهه نخست امسال، با راه اندازی و استفاده از سامانه هاي امور گمركي و پنجره تجارت فرامرزی شاهد افزایش 44 درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم.

به گزارش ایسنا، اسداله احمدی ونهری با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه امسال، ۹۴۷ قلم کالا به وزن چهار میلیون و ۵۱۷ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون و ۷۹۶ هزار دلار، کالا به مقصد ۱۰۴ کشور جهان صادر شده است، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۷۵ درصد و از حیث ارزش ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی استان اصفهان را آهن آلات و فولاد به ارزش ۴۴۱ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۳۵۶ میلیون دلار، فرش۱۴۵ میلیون دلار برشمرد و افزود: مهم ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۳۹۷ میلیون دلار و ۲۶ درصد، امارات متحده عربی با ۲۳۹ میلیون دلار ۱۶ درصد، افغانستان با ۲۱۷ میلیون دلار و ۱۴ درصد، پاکستان با ۱۲۲ میلیون دلار و ۸ درصد و تایلند با ۱۰۲ میلیون دلار و ۷ درصد هستند.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار کرد: ۸۲ هزار و ۵۷۴ تن کالا به ارزش ۳۶۹ میلیون و ۲۰۳ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۷ درصد و از حیث ارزش ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه های امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی شاهد افزایش ۴۴ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم، گفت: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در ۱۱ ماهه نخست ۹۶، بالغ بر یک تریلیون و ۷۴۲ میلیارد و ۶۴۳ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

احمدی ونهری گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۳۸ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۹ درصد، اجزا و قطعات منفصله ماشین آلات ۱۱ درصد، کاغذ و مقوا با ۳ درصد از مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان تا پایان بهمن ماه است.

وی اظهار کرد: عمده ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۰ درصد، آلمان با ۱۵ درصد، ایتالیا با ۱۴ درصد و کره جنوبی با ۱۱ درصد هستند.

مدیر کل گمرک اصفهان خاطرنشان كرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی در اين مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر 419 هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد كاهش داشته است.

وی گفت: در 11 ماهه امسال واحد قضایی گمرک اصفهان، 1207 فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش 560 میلیارد و 924 میلیون ریال رسیدگی کرده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 3 درصد كاهش و حيث ارزش 26 درصد كاهش داشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار