دربرابر خانواده زندانیان مسئولیم

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: در بُعد اخلاقی، دینی و قانونی در برابر زندانیان و خانواده های آنها مسئولیم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: در بُعد اخلاقی، دینی و قانونی در برابر زندانیان و خانواده های آنها مسئولیم.

به گزارش ایمنا، حسن رحیمی امروز در جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان استان با تبریک ایام نیکوکاری اظهار کرد: مشکلات زندانیان و خانواده های آن ها متاسفانه قصه پرغصه ای است که باید دستگاه های مختلف با کمک و مساعدت یکدیگر برای آن چاره جویی کنند.

وی با تاکید بر اینکه از بُعد اخلاقی، دینی و قانونی در مقابل زندانیان و خانواده های آنها مسئولیم، افزود: حتی اگر در حوزه خدمت رسانی به زندانیان دچار موازی کاری هم بشویم هیچ اشکالی ندارد چرا که نتیجه این امر قطعاً خدمت بیشتر به زندانیان و خانواده های آنان خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه باید نهایت تلاش خود را برای کمک به زندانیان انجام دهیم، اظهار کرد: متاسفانه در مقابل قشری هستیم که نگاه منفی جامعه را به خود دارد و این امر قطعاً تکلیف ما را مضاعف می کند.

وی با تاکید بر اینکه آسیب ها و آفت های بسیاری در مسیر زندگی خانواده زندانیان وجود دارد، گفت: متاسفانه خانواده این زندانیان بسیار مستاصل و مجبور به تحمل زندگی بدون سرپرست خانوار هستند که این خود مشکلات عدیده ای برای آنها ایجاد کرده است.

رحیمی در خصوص لزوم ایجاد اشتغال برای زندانیان گفت: باید تلاش کرد تا جایی که مقدور است فکر زندانیان را به اشتغال معطوف کنیم، اگر زندانی زمان فراغت زیادی نداشته باشد قطعا به چرخه جرم ورود دوباره نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه زندان به معنای اردوگاه کار اجباری است، اظهار کرد: کسی که مرتکب جرم شده است باید بفهمد که جامعه دارای قواعدی است و زندانیان باید برای داشتن درآمد سالم تلاش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با تاکید بر اینکه باید برای اشتغال زندانیان تلاش مجدانه ای داشت، تصریح کرد: در حوزه اشتغال زندانیان رعایت موازین ایمنی را باید حتما در نظر داشت و امکانات مختلف ایمنی و بیمه را برای آنها در نظر گرفت.

وی با تاکید بر حرفه آموزی زندانیان خاطرنشان کرد: آموزش مهارت ها به زندانیان باید به نحوی باشد که پس از آزادی از زندان شغل و حرفه ای را یاد گرفته باشند تا با آن بتوانند به درآمد و اشتغالی پایدار دست یابند.

رییس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان استان اصفهان در خصوص کمک این انجمن به انجمن های حمایت از زندانیان شهرستان ها گفت: کمک انجمن به انجمن های شهرستانی باید با اولویت انجمن هایی که محل درآمد چندانی ندارند صورت بگیرد و با در نظر گرفتن این اصل انجمن حمایت در مرکز استان می تواند به آنها کمک کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار