اظهارات وزیرعلوم درباره اقدام اخیر دانشگاه آزاد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اقدام اخیر دانشگاه آزاد درباره عدم‌همکاری با برخی اساتید توضیحاتی را اعلام کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اقدام اخیر دانشگاه آزاد درباره عدم‌همکاری با برخی اساتید توضیحاتی را اعلام کرد.
به گزارش تسنیم، پس از اینکه اخباری درباره عدم‌همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با برخی اساتید دانشگاه‌های دولتی بر اساس اصلاح ساختاری این دانشگاه از سوی مسئولان دانشگاه آزاد مطرح شد، برخی اساتید دانشگاه‌‌های دولتی خبر از اخراج خود از دانشگاه آزاد دادند.
فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد این موضوع را تکذیب و اعلام کرد طبق قانون استخدامی، اساتید تمام‌وقت نمی‌توانند همزمان در دو دانشگاه به‌صورت تمام‌وقت عضو هیئت علمی باشند مگر اینکه وضعیت خود را به حق‌التدریسی تبدیل کنند.
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز امروز در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد، مطالبی که به‌نوعی تأیید سخنان فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد بود.
وی گفت: بر اساس آیین‌نامه استخدامی، اعضای هیئت علمی و اساتید ساعت مشخصی را باید در دانشگاه حضور داشته باشند. اگر استادی خارج از ساعات اداری دانشگاه در جایی مشغول شده و حق‌الزحمه‌ای دریافت کند اشکالی ندارد، ولی اگر در ساعات اداری به‌جای اینکه در دانشگاه حضور داشته باشد در جای دیگری مشغول فعالیت شود بر اساس همان آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی اشکال دارد.
غلامی درباره مسئله‌ای که به‌عنوان اخراج اساتید از دانشگاه آزاد از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شده است، نیز گفت: اخراجی در کار نبوده بلکه خاتمه همکاری بوده است. اینکه برخی از این اساتید اگر استاد تمام‌وقت بودند، من اطلاعی ندارم اما در مورد اساتید دانشگاه دولتی اگر در ساعات اداری با جای دیگر همکاری داشته و یا قرارداد طولانی‌مدت داشته باشند درست نبوده و دارای اشکال است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار