جابه‌جایی روزانه 2 میلیون مسافر با حمل و نقل عمومی اصفهان در آینده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: جا به جایی روزانه 2 میلیون نفر مسافر در شهر اصفهان در آینده از اهداف این معاونت شهرداری اصفهان است.

جابه‌جایی روزانه 2 میلیون مسافر با حمل و نقل عمومی اصفهان در آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا صلواتی ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از خط اتوبوس تندرو اصفهان (میدان امام علی- پایانه شهدای ارغوانیه) اظهار کرد: بیش از دو سال فعالیت برای راه‌اندازی خط اتوبوس تندروی اصفهان انجام شد.

وی با بیان اینکه قطار اتوبوس‌های تندرو به منطقه 15 رسیده است، افزود: در شهر اصفهان تمرکز حمل و نقل بر 4 محور دوچرخه، حمل و نقل همگانی، حمل و نقل هوشمند، فرهنگ ترافیک و آموزش است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: جا به جایی روزانه 2 میلیون نفر مسافر در شهر اصفهان در آینده از اهداف این معاونت شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه در نظر داریم تا شاخص رضایت‌مندی شهروندان اصفهانی در حوزه حمل و نقل به 75 درصد افزایش پیدا کند، تأکید کرد: طول خطوط BRT در حال حاضر در شهر اصفهان 20 کیلومتر است که قرار است این میزان به 195 کیلومتر افزایش پیدا کند.

صلواتی با بیان اینکه در قطار شهری با همت شبانه‌روزی در حال حاضر به ایستگاه تختی رسیدیم و در اواخر خرداد به ایستگاه آزادی خواهیم رسید، ادامه داد: در بحث تراموا در بهار امسال قرار است با شرکت‌های متخصص در این حوزه قراردادهایی را به امضا برسانیم.

وی اضافه کرد: در بحث اتوبوس‌های تندرو خط یک این اتوبوس‌ها از ندامتگاه اصفهان تا میدان قدس با مسافت 20 کیلومتر است که ادامه این خط به طول 10 کیلومتر از میدان قدس تا میدان جمهوری اسلامی هم راه‌اندازی خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: فردا برای خط جدید اتوبوس‌های تندرو این معاونت برای آغاز عملیات اجرایی پیمانکار انتخاب خواهد کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی خطوط اتوبوس‌های تندروی اصفهان گفت: خطوطی از جمله میدان جمهوری به سمت میدان استقلال، میدان جمهوری به میدان آزادی از دیگر خطوطی هستند که در آینده‌ای نه چندان دور راه‌اندازی خواهند شد.

صلواتی اظهار کرد: با راه‌اندازی این خطوط اتوبوس‌های تندرو در هر نقطه از اصفهان شهروندان به این اتوبوس‌ها دسترسی پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: با همت معاونت اداری مالی و ترافیک شبکه اسکلت اولیه خطوط اتوبوس‌های تندرو در شهر اصفهان تکمیل خواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پایان اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات این معاونت در شهرداری تا سال 1400، 13 خط اتوبوس تندرو است که تا پایان سال جاری 7 خط از این دسته اتوبوس‌ها به راه می‌افتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار