حجم استحصال و کنترل هرزآب‌ها در اصفهان ۲۵ میلیون متر مکعب است

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: حجم استحصال آب و کنترل هرزآب ها، با توجه به نزولات آسمانی وروان آبها در اصفهان، ۲۵ میلیون مترمکعب است.

حجم استحصال و کنترل هرزآب‌ها در اصفهان ۲۵ میلیون متر مکعب است

ابوطالب امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های خوب اواخر زمستان و اوایل بهار در جنوب و غرب استان اصفهان، افزایش ۴۰۰ درصدی کنترل هرزآب‌ها را نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی بیان داشت: بندهای خاکی و سنگی ملاتی علاوه بر استحصال آب باعث افزایش پوشش گیاهی و تولید علوفه و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه سفره های آبهای زیرزمینی، افزایش آبی چشمه ها و در نهایت تولید و اشتغال بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اعلام کرد:‌ در منطقه بوئین ومیاندشت، بندهای خاکی ماربر و نوغان، قلعه بهمن و بندهای سنگی ملاتی هداغره، دره سوخته و بلتاق آبگیری شدند که به جز بندهای خاکی نوغان بقیه علاوه بر آبگیری سر ریز نیز شده است.

وی اضافه کرد: درشهرستان سمیرم بندهای خاکی باغ دریاچه، حیدرآباد و بندهای سنگی ملاتی شهید ونک و بند خاکی شاه جعفر، همچنین در شهرستان خوانسار بند خاکی خم پیچ و بندهای سنگی ملاتی حوزه شهری کوچه ری، خشکه رود، ویست، هنده و غرقن و بندهای خاکی سیبک ۱و ۲ و بندهای سنگی ملاتی چغیورت، سیبک و سکان نیز در شهرستان فریدونشهر آبگیری شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار