رشد ۴۷ رصدی اعمال قانون خودروهای دارای اضافه بار

رئیس پلیس راه استان گفت:براساس قانون تمام خودروها به اندازه وزن تعیین شده برای آن مجاز به حمل بار هستند و در صورت اضافه بار با راننده متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

رشد ۴۷ رصدی اعمال قانون خودروهای دارای اضافه بار

به گزارش ایمنا ، سرهنگ حسین پورقیصری اظهار کرد: خودروهای دارای اضافه بار علاوه بر اعمال قانون از طریق ماموران پلیس راه به اداره راه اعزام می شوند و بر اساس مسافت، میزان توناژ اضافه و ضرری که به ابنیه راه زده اند مجدد توسط اداره راه و شهرسازی نیز جریمه می شوند .

این مقام مسئول عنوان داشت: در سال ۹۵ تعداد ۹ هزار و ۸۷۴ راننده متخلف ناوگان باربری به دلیل تخلف اضافه بار در سطح جاده های استان مورد اعمال قانون قرار گرفته و همچنین به اداره راه و شهرسازی اعزام شدند.

پورقیصری تصریح کرد: این رقم نسبت به سال قبل از آن ۴۷ درصد رشد داشته است که نشان می دهد پلیس در این زمینه به طور جدی وارد شده و بدون هیچ گونه اغماضی با متخلفان برخورد می کند.

این مقام انتظامی خودروهای متخلف را شامل تریلر، کامیون، وانت بارها، اتوبوس های مسافربری، و کامیون های کشنده و تانکر دار عنوان کرد.

سرهنگ پورقیصری در خصوص میزان جریمه عدول از مقررات حمل بار گفت: براساس قانون جرایم راهنمائی و رانندگی میزان جریمه تخلف عدم رعایت مقررات حمل بار در سطح کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری، مناطق آزاد تجاری و صنعتی ۱۰۰ هزار تومان، سایر شهرها ۸۰ هزار تومان، روستاها و راه های روستائی ۶۰ هزار تومان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار