نبود امنیت شغلی عامل تعطیلی تشکل‌های کارگری است

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان گفت: بیکاری زیاد و نبود امنیت شغلی تشکل‌های کارگری زیادی را تعطیل کرده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان گفت: بیکاری زیاد و نبود امنیت شغلی تشکل‌های کارگری زیادی را تعطیل کرده است.

علی یزدانی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: اگر شرایط اقتصادی کشور بهبود نیابد در آینده نزدیک هیچ تشکل کارگری باقی نخواهد ماند، زیرا عرضه و تقاضای نیروی کار به دلیل کار اندک و بیکاری زیاد به هم خورده و امنیت شغلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نبود امنیت شغلی بسیاری از این تشکل‌های را تعطیل کرده است، افزود: وقتی کارگر شغل دایمی داشته باشد بدنبال ایجاد نهاد صنفی خود هم می‌رود، ولی وقتی در هر واحد تولیدی و خدماتی فقط بین یک تا چند ماه قرارداد کار دارد، انگیزه‌ای هم برای اجرایی این عمل نخواهد داشت.

این فعال کارگری، تاکیدکرد: طبق ماده 131 قانون کار ایران، کارگران و کارفرمایان حق ایجاد تشکل برای دفاع از منافع مشروع خود را دارند، اما متاسفانه شاهدیم که در برخی از همین صنایع بزرگ استان اصفهان هم تشکل کارگری وجود ندارد.

یزدانی تصریح‌کرد: اساسا در بین بیشتر کارفرمایان فرهنگی ناردستی بوجود آمده است که اگر متوجه شوند یک کارگر در جلسات تشکل‌های کارگری حاضر می‌شود، آن فرد زحمتکش را دیگر مناسب محیط کار نمی‌دانند، زیرا معقدند که چنین فردی در مورد دستمزد و سایر حقوق شغلی خود به آگاهی می‌رسد!

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار