درخت دوستی شهرهای اصفهان و موستار کاشته شد

شهردار شهر موستار ضمن بازدید از سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به همراه تنی چند از مدیران شهری، درختی را به نشانه دوستی میان دو شهر اصفهان و موستار، در پارک شهید رجایی کاشت.

شهردار شهر موستار ضمن بازدید از سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به همراه تنی چند از مدیران شهری، درختی را به نشانه دوستی میان دو شهر اصفهان و موستار، در پارک شهید رجایی کاشت.

به گزارش مهر ، شهردار شهر موستار کشور بوسنی هرزگوین در حاشیه این مراسم درختکاری، اظهار کرد: از اینکه برای نخستین بار در شهری مانند اصفهان حضور پیدا می کنم بسیار خرسندم.

وی با بیان اینکه دیدن شهری زیبا مانند اصفهان با قدمتی طولانی و ابنیه تاریخی متعدد برای من بسیار جالب و شگفت انگیز است، تصریح کرد: موستار نیز شهری قدیمی با پیشینه ای تاریخی در کشور بوسنی و هرزگوین است.

بشلیچ بیان داشت: با وجود جاذبه ها و ابنیه تاریخی موجود در شهر اصفهان به همشهریان خود در موستار پیشنهاد می کنم به اصفهان سفر کنند.

وی روابط میان دو کشور ایران و بوسنی و هرزگوین را بسیار مناسب و دوستانه ذکر کرد و افزود: به دنبال امضای قرارداد خواهرخواندگی با اصفهان هستیم.

شهردار موستار با اشاره به روز درختکاری در ایران و در پاسخ به این سوال که آیا چنین روزی در شهر موستار نیز وجود دارد، افزود: ما چنین روزی نداریم اما این فرصت برای مهمانان خارجی وجود دارد که در پارک مرکزی شهر، درختی را به عنوان نماد دوستی بکارند.

وی اضافه کرد: امیدوارم این درخت نیز در اصفهان تا سال ها به عنوان نماد دوستی و همکاری دو شهر به یادگار باقی بماند. من نیز قول می دهم که در پارک مرکزی شهرمان درختی با نام اصفهان کاشته شود.

بشلیچ تأکید کرد: طی روزهایی که در اصفهان حضور داشتم از نهادهای مرتبط با مسائل زیست محیطی شهرداری بازدید کردم تا زمینه همکاری میان دو شهر فراهم شود. زیرا تفاوت های آب و هوایی و اقلیمی میان دو شهر نمی تواند دلیلی برای عدم همکاری در این زمینه باشد.

عقد خواهرخواندگی بستر ساز صلح و دوستی میان شهرهاست

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه مراسم درختکاری شهردار موستار اظهار کرد: بازدید شهردار موستار از اصفهان می تواند به عقد خواهرخواندگی میان دو شهر منجر شود.

مهدی مزروعی تصریح کرد: فلسفه خواهرخواندگی، گفت و گوی میان مردم کشورها فارغ از مناسبات خاص دیپلماتیک بوده و بسترساز صلح و دوستی میان مردم شهرهای مختلف دنیاست. از کنار این موضوع می توان روابط اقتصادی، روابط میان دانشگاهیان و فرهنگیان و روابط گردشگری میان شهرها را نیز با برنامه ای مدون و طراحی شده برقرار کرد.

وی موستار را مانند اصفهان شهری قدیمی با سابقه ای تاریخی ذکر کرد و افزود: پل تاریخی موستار به عنوان نماد این شهر دارای سابقه ای دیرینه و تاریخی است. همچنین اشتراکات دیگری میان اصفهان و موستار وجود دارد که اهمیت خواهرخواندگی میان دو شهر را مشخص می کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار