پاویون جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد شانگهای چین ایجاد شد

عضو اتاق ایران روز یکشنبه یازدهم اسفند از ایجاد منطقه ایی آزاد در چین به نام جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

عضو اتاق ایران روز یکشنبه یازدهم اسفند از ایجاد منطقه ایی آزاد در چین به نام جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
به گزارش اصفهان امروز ؛محمودتولایی اظهار داشت: در سفری که دو سال قبل به شانگهای داشتم طی نشست دو روزه با سرکنسول کشورمان در شانگهای ورایزن بازرگانی مستقر در شانگهای چین، از اظهار علاقمندی کنسول به ارتباط با ایران واقف شدیم و موضوعاتی مطرح شد، نتیجه ی آن مذاکره، ایجاد مرکزی بنام ایران در منطقه آزاد شانگهای چین شد.
رییس اتاق بازرگانی کاشان افزود: ایجاد یک مرکز بنام ایران در راستای توسعه تجارت و صادرات ایران مستلزم سرمایه گذاری بالایی بود که امکان تامین این سرمایه گذاری از طریق نهادهای مسئول در ایران با توجه به محدودیت منابع و بودجه حاصل نمی شد لذا با مذاکرات و پیگیری رایزن بازرگانی کشورمان، با مشارکت دو شرکت چینی نهایتاً توافق ایجاد پایون انجام شد و مقدمات در سال گذشته انجام شد و نهایتاً در هفته گذشته پاویون ایران در منطقه آزاد شانگهای افتتاح شد.
تولایی خاطر نشان کرد : امیدواریم بتوانیم در چند سال آینده با نقشه ی راه مشخصی، سهم مناسب در بازار چین پیدا کنیم .
وی با اشاره به اینکه بازار چین بازار خوبی برای دنیاست گفت : تاکنون متاسفانه نتوانستیم سهمی از بازار چین داشته باشیم . چین همانگونه که در صادرات شاگرد اول است در واردات نیز ظرفیت بسیار بالایی دارد و ایران می تواند با ایجاد بازاری وسیع در این کشور به عرضه محصولات خود بپردازد .
وی اذعان داشت: درمنطقه پاویون ایران نمونه هایی از محصولات از قبیل صنایع دستی، خشکبار، گردشگری، فن آوریهای جدید، فرش و سنگ ارائه شده است که امیدواریم بتوانند بازار خوبی برای ایران به وجود آورند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار