استاندار اصفهان دغدغه رفع مشکلات کشاورزان را دارد

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به پیشروی کویر تا نزدیکی شهر، گفت: برای رفع این معضل از طرح های کشاورزی با رویکرد استفاده از منابع آبی کم، حمایت می کنیم.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به پیشروی کویر تا نزدیکی شهر، گفت: برای رفع این معضل از طرح های کشاورزی با رویکرد استفاده از منابع آبی کم، حمایت می کنیم.

به گزارش ایمنا، مقدس زاده صبح امروز سه شنبه_ در مراسم روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی که در مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان برگزار شد اظهار کرد: منابع طبیعی سرمایه ای بوده که توسط پیشینیان به ما رسیده و ما هم باید از آن مراقبت کنیم تا به نسل بعدی برسد.

وی افزود: متاسفانه میزان منابع آبی نیز به کمتر از ۱۰ درصد نسبت به سال های قبلی رسیده و این معضل یقینا بر معیشت مردم موثر بوده است.

معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: طبق تحقیقات بین المللی یک موسسه در ۱۰ سال قبل که گفته بود امروز کره زمین ۰.۴ گرمتر می شود، امروز شاهد بروز گرمای شدید زمین هستیم و این موضوع امروز مشهود است، پیش بینی می شود این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

وی استان های اصفهان، کرمان، خراسان شمالی و جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان را از استان های درگیر با خشکسالی شدید دانست و افزود: با توجه به خشکسالی استان زندگی ۹۰ هزار کشاورز با مشکل روبرو شده، این در حالی است که ما مسئول تامین معیشت مردم هستیم.

مقدس زاده تصریح کرد: با وجود تمام این مشکلات می توان با طرح، برنامه و مدیریت صحیح این مشکلات را رفع کنیم و در این راه حمایت های لازم را انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: دولت ها مجریان خوبی برای طرح ها نیستند و امیدواریم با حمایت از بخش خصوصی طرح ها بخوبی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اینکه بروکراسی های سنگین اداری مانع مهمی در راه بخش خصوصی است، افزود: البته استاندار اصفهان دغدغه رفع مشکلات کشاورزان را دارند و در این راه تلاش شان را می کنند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار