انتشار خبر فروش کبد و کلیه برای تامین هزینه تحصیل صحت ندارد

محمد نفریه، مدیرکل امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی در واکنش به خبر فروش کلیه و کبد دانش آموز 19 ساله گفت: این خبر صحت ندارد چرا که فروختن کبد به راحتی امکان پذیر نیست.

محمد نفریه، مدیرکل امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی در واکنش به خبر فروش کلیه و کبد دانش آموز 19 ساله گفت: این خبر صحت ندارد چرا که فروختن کبد به راحتی امکان پذیر نیست.

به گزارش برنا، این روزها انتشار اخبار ترحم‌آمیز در فضای مجازی عادی به نظر می‌رسد. اخباری که شاید تاثیر گذار نباشند و تنها احساس هیجانی مخاطبان خود را برانگیزند.

یکی از همین خبرهای منتشر شده در فضای مجازی گفت‌وگو با یک دانش‌آموز 19 ساله! است. دانش‌آموزی که طبق گفته‌های خودش برای تأمین هزینه‌های تحصیلی، قصد فروش کلیه و کبد خود را داشته است!

محمد نفریه، مدیرکل امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی، در گفت‌وگو با برنا، در همین خصوص گفت: «این خبر صحت ندارد و امکان وقوع آن بسیار کم است. چندی پیش هم اعلام کرده‌ بودند برخی افراد چشم خود را می‌فروشند! به نظر شما آیا فروختن چشم صحت دارد؟ فروختن کبد هم به راحتی امکان پذیر نیست.»

نفریه با بیان این مطلب که اگر فردی جزو گروه‌های هدف سازمان محسوب شود، با مراجعه به سازمان و بررسی واحد‌های زیرمجموعه می‌تواند تحت پوشش بهزیستی قرار گیرد، تصریح کرد: «بی گمان فردی که شاخص های تحت پوشش قرار گرفتن را داشته باشد به سرعت از اعضا تحت پوششی سازمان محسوب می‌شود. تعداد بسیاری از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی هستند.»

وی در ادامه افزود: «هر فردی که توانایی پرداخت هزینه تحصیل خود را ندارد می‌تواند با مراجعه به ادارات بهزیستی در استان‌ها و شهرستان‌ها، فرمی را پر کند. مددکاران حاضر در ادارات فرم‌های پرشده را بررسی می‌کنند و اگر فرد شاخص‌های تحت پوشش را داشته باشد، تحت پوشش قرار می گیرد.»

مدیرکل امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی با بیان این مطلب که بهزیستی طی چند سال گذشته وارد فاز پرداخت هزینه‌های تحصیلی شده، گفت: «بیش از80 هزار نفر تحت پوشش هزینه‌های تحصیلی سازمان بهزیستی قرار گرفته‌اند. این پرداخت هزینه تحصیلی شامل کودکان معلول، فرزندان زنان سرپرست خانوار و فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست می‌شود. در مقاطع بالاتر تحصیلی هم هزینه‌ توسط سازمان بهزیستی و کمیته امداد خمینی پرداخت می شود. برای مثال هزینه تحصیلی دانشگاه 3 فرزند یک خانواده بر عهده سازمان بهزیستی است. »

نفریه در ادامه بیان کرد: «در خصوص این خبر تحقیق می‌کنم. اگر این اتفاق صحت داشته باشد، ممکن است از روی ناآگاهی فرد در مورد واحدهای اطلاعاتی سازمان بهزیستی بوده باشد. سازمان و کمیته امداد خدمات بسیار خوب و مطلوبی در زمینه های متفاوتی ارائه می‌دهند.»

وی با اشاره به این مطلب که کلیه هزینه‌های فرزندان بی سرپرست با سازمان بهزیستی، افزود: «کلیه هزینه‌های تحصیلی این دانش‌آموزان هم بر عهده بهزیستی است. حتی سازمان هزینه برخی از دانشجویان را تا مقاطع دکتر پرداخت می‌کند.»

مدیرکل امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی با بیان این مطلب که 25 هزار کودک تحت پوشش حوزه بدسرپرست و بی سرپرست سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات تحصیلی، قراردارند، گفت: «قریب به 200هزار دانش آموز تحت پوشش خدمات آموزشی در دفتر زنان هستند.»

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار