درنظر گرفتن دو محل به صورت موقت برای فعالیت دست فروشان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: امسال با تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از فعالیت دست فروشان در معابر عمومی شهر، دو محل به صورت موقت در محدوده منطقه سه شهرداری اصفهان برای فعالیت آنها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: امسال با تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از فعالیت دست فروشان در معابر عمومی شهر، دو محل به صورت موقت در محدوده منطقه سه شهرداری اصفهان برای فعالیت آنها در نظر گرفته شده است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با ایمنا با بیان اینکه معضل فعالیت دست فروشان بیشتر در مناطق یک و سه شهر اصفهان دیده می‌شود، اظهار کرد: شهرداری برای ساماندهی و فعالیت دست فروشان چند محل در نظر گرفته تا بتوانند چند روز پایانی سال با انجام هماهنگی های لازم، در محل‌های مشخص شده توسط شهرداری، کار کنند.

وی افزود: یکی از این محل‌ها در نزدیکی میدان امام علی(ع) محدوده خیابان ولی عصر، دیگری در خیابان علامه مجلسی قبل از میدان قدس است که در زمان مقرر با نصب داربست و اطلاع رسانی، شهروندان را از وجود این محل‌ها مطلع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که دست فروشان به صورت حمل با دست یا بساط پهن کردن، فضایی را اشغال می‌کنند تا اجناس خود را به فروش برسانند، شهرداری اولویت خود را پیشگیری قرار داده و برای ساماندهی دستفروشان برنامه طولانی مدتی را مد نظر قرار داده است.

محمدحسینی اظهارکرد: برنامه بلند مدت شهرداری این است محل فعالیت دستفروشان را در بازارچه‌های محلی شهر قرار دهد تا دیگر در معابر شهر چهره نازیبایی از فعالیت آنها دیده نشود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان یادآور شد: با توجه به اینکه دستفروشان هزینه‌های مربوط به اجاره ملک، عوارض و مالیات را نمی‌پردازند، کالاهای خود را با قیمتی پایین‌تر عرضه می کنند و این امر سبب استقبال شهروندان از آنان می‌شود.

چالش اشغال پیاده‌روها، بی‌نظمی و برهم خوردن زیبایی شهر

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از پدیده ناهنجار سد معبر به عنوان یکی از مشکلات اساسی کلانشهرها یاد کرد و گفت: تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ضمن اینکه استفاده از معابرعمومی برای کسب را ممنوع اعلام کرده، شهرداری را نیز موظف به رفع سد معبر کرده است.

محمدحسینی اظهارکرد: فرهنگ غلط اشغال پیاده‌روها یکی از مشکلات مهم در سطح معابر و خیابان‌های شهر است که رفت و آمد عابران پیاده را با مشکلات عدیده‌ای همراه ساخته است، در این راستا طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۳ هزار و ۴۸۹ مورد اخطار و تذکر شفاهی صادر شده، رفع تخلف و اعمال قانون صنوف در ارتباط با ۳۷ هزار و ۵۴۱ مورد صورت گرفته و ۱۱۰ واحد صنفی که متصدیان آنها اصرار بر تخلف داشتند، پلمب شده است.

وی مهمترین چالش اشغال پیاده‌روها را بی نظمی و برهم خوردن زیبایی شهر دانست و گفت: این اقدام ناپسند زمانی‌که در پیاده روهایی با عرض کم اتفاق می ‌ افتد، چیزی جز ایجاد هرج و مرج و آلودگی‌های بصری به دنبال نخواهد داشت، طبق قانون هیچ یک از کسبه و واحدهای صنفی اجازه ندارند از پیاده رو برای گذاشتن میز و صندلی و کالا استفاده کنند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه تخلف سد معبر بیشتر توسط میوه‌فروشان انجام می‌شود، باید در نهایت تأسف اعلام کرد حلقه مفقوده این معضل اتحادیه‌ها هستند، زیرا در حال حاضر بسیاری از میوه فروشان بدون پروانه کسب فعالیت کرده و مساحت مغازه‌هایی که اجاره می کنند، متناسب با شغل میوه فروشی نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون برخوردهای قانونی در رابطه با سد معبر انجام پذیرفته و حتی منجر به پلمب تعدادی از واحدهای صنفی در شهر شده است، اظهارکرد: با اخذ تعهد از کسبه فرصتی دوباره برای پاکسازی پیاده‌رو و معابر به آنها داده شده است، اما طبق قانون در صورت عمل نکردن به تعهدات، پلمب‌های طولانی مدت برای این کسبه در نظر گرفته می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار