تجمع اعتراضی بازاریان فریدن

بازاریان فریدنی در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی در بازار داران در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

تجمع اعتراضی بازاریان فریدن

بازاریان فریدنی در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی در بازار داران در مقابل فرمانداری تجمع کردند.
به گزارش فارس ، بازارهای شهرستان فریدن به عنوان مرکزیت غرب استان اصفهان، مدتی است که رونق خود را از دست‌داده و باعث شده فروشندگان و مغازه داران در این بازار نتوانند به نحو مطلوب اجناس خود را به فروش برسانند.

فروشندگان علت اصلی به وجود آمدن این شرایط را علاوه بر اوضاع بد اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم و کسادی بازار، خواب زمستانی،گرانی اجناس، کمبود جنس و عدم توان مالی مردم برای خرید ،عدم کنترل نهادهای حاکمیتی در تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در شهر کوچکی مانند داران می‌دانند و معتقدند که ایجاد و تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای پر تعدد در شهرهای کوچک باعث از رونق افتادن کسب‌ و کارها و فروشگاه‌های کوچک در سطح شهر شده است.



از دیگر خواسته‌های فروشندگان جمع شدن بازارهای روز در سطح شهرستان است و آن‌ها معتقدند فروشندگان در بازار روز بدون پرداخت هیچ‌گونه مالیات و هزینه‌ای، اجناس خود را به فروش می‌رسانند.

بازاریان چند روز گذشته نیز با حضور در مسجد جامع صاحب‌الزمان داران به دیدار امام‌جمعه این شهر رفتند و از وی برای یافتن راه‌حل و چاره کمک خواستند.

سیاوشی در آن دیدار با انتقاد از ایجاد بازارهای روز در شهرستان گفت: این بازار تنها با عرضه کردن جنس‌های نامرغوب به مردم، آن‌ها را فریب می‌دهد و بنده با این بازار مخالف هستم.

وی ادامه داد:اگر بنا باشد که بازار روز تشکیل شود، باید توسط خود بازاریان شهرستان فریدن تشکیل شود و افراد دیگر نباید از شهرستان‌های دیگر به این بازار ورود پیدا کنند.

امام‌جمعه داران با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر اینکه امام‌جمعه داران با برگزاری این بازار به دلیل تداخل با نماز مخالف است،اظهار داشت:اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد و مردم فریدن بسیار متدین هستند و هر هفته مسجد برای نماز مملو از جمعیت می‌شود.

سیاوشی در پایان گفت:صحبت من این است که اگر قرار است بازار روزی تشکیل شود، توسط خود بازاریان و جوانان شهرستان فریدن تشکیل شود تا بتوانند اجناس خود را در شب عید که بهترین ایام فروش اجناس است، به فروش برسانند.

موضوع با تجمع بازاریان در مسجد صاحب‌الزمان به پایان نرسید و اعتراض‌ها اما روز گذشته شکل جدی به خود گرفت و بازاریان با تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان فریدن به این موضوع واکنش نشان دادند.


آن‌ها که با پهن کردن سفره‌های خالی روبروی فرمانداری فریدن به وضعیت بد بازار اعتراض داشتند از مسؤولان انتظار داشتند جهت حل مشکلات اقدامی بیندیشند.

در این میان رسانه ضدانقلاب آمد نیوز همانند گذشته با انتشار تصاویری از تجمع صنفی بازاریان در فریدن، سعی در بهره‌برداری سیاسی از این اعتراض صنفی بازاریان شهرستان فریدن داشت.



*تجمع به‌هیچ‌وجه سیاسی نبود

حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدن با اشاره به موضوع تجمع امروز بازاریان در برابر فرمانداری فریدن اظهار داشت: برخی از معترضین به موضوع واگذاری بخشی از ترمینال به دو نفر بدون تشریفات و ضوابط قانونی اعتراض داشتند.

وی ادامه داد: برخی دیگر به نحوه فعالیت فروشگاه کوثر و اینکه آیا مجوزات را به‌ طور کامل اخذ کرده و فعالیتش قانونی است یا غیرقانونی اعتراض داشتند و معتقد بودند این باعث شده که مردم در بازار اصلی شهر حضور پیدا نکنند.

امام‌جمعه داران تصریح کرد: من در میان معترضین حاضر شدم و قرار شد از طرف مسؤولان فرمانداری این موضوع پیگیری شود.

سیاوشی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای به مسائل روز هم معترض بودند،اظهار داشت: بازاریان به این مسأله نیز معترض بودند که این موضوع نیز مقرر شد توسط کارشناسان فرمانداری مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که این اعتراض در رسانه ضدانقلاب آمد نیوز با رنگ و بوی سیاسی منتشر شده بود، اظهار داشت: این تجمع به‌ هیچ‌وجه سیاسی نیست و من در بین آن‌ها حضور پیدا کردم و تجمع برای مشکلات صنفی بود و هیچ جنبه سیاسی نداشت و حتی جناحی نیز نبود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار