مددجویان کمیته امداد ۱۵ درصد کاهش یافت

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ظرف دو سال اخیر ۱۵ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد کاهش پیداکرده که ۲۳۰هزار خانواده را شامل می‌شود بخشی از مراجعات مردم به کمیته امداد طبیعی است و تعداد مراجعات لزوماً به عمق فقر مربوط نیست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ظرف دو سال اخیر ۱۵ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد کاهش پیداکرده که ۲۳۰هزار خانواده را شامل می‌شود بخشی از مراجعات مردم به کمیته امداد طبیعی است و تعداد مراجعات لزوماً به عمق فقر مربوط نیست.
به گزارش تسنیم ، پرویز فتاح در جشن توانمندسازی 1300 خانواده کمیته امداد که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: باید از تلاش‌های مجلس شورای اسلامی در حمایت از مددجویان کمیته امداد تلاش کرد.
وی افزود: در سال 96 کاری که مجلس در زمینهٔ بودجه کمیته امداد انجام داد بی‌نظیر بود، 4 هزار میلیارد تومان برای این نهاد مجلس شورای اسلامی اعتبار تخصیص داد که سبب شد تا پرداختی‌های این نهاد به خانواده‌های تحت پوشش سه برابر شود، تخصیص صددرصدی در این زمینه رخ‌داده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در بودجه سال 96، 3 هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته‌شده همچنین 2 هزار میلیارد تومان نیز برای اعطای وام‌های قرض‌الحسنه در نظر گرفته‌شده بود که سبب شد تا 140 هزار وام در سال 96 به مددجویان پرداخت شود.
فتاح با اشاره به بودجه سال 97 کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: در بودجه سال 97 و در قالب تبصره 14 نیز بودجه این نهاد از 4 هزار میلیارد تومان به 7 هزار میلیارد تومان افزایش پیداکرده که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.
وی ادامه داد: طبق ماده 79 هر سال باید به مستمری افراد تحت پوشش 10 درصد برمبنای رشد تورم اضافه شود، برای تبصره 16 در مورد اعطای وام‌های قرض‌الحسنه از بودجه پیشنهادی 3 هزار میلیارد کمیته امداد، مجلس شورای اسلامی 2 هزار میلیارد تخصیص داده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: سال 97، 2 هزار میلیارد پیش‌بینی جذب کمک‌های مردمی به کمیته امداد پیش‌بینی‌شده که رشدی 30 درصدی را نشان می‌دهد، اگر میزان تخصیص اعتبارات به جامعه تحت پوشش کمیته امداد تقسیم کنیم به هر نفر یک‌میلیون تومان اختصاص پیدا می‌کند.
فتاح افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد که اعتماد مردم به دستگاه‌های خدوم ازجمله کمیته امداد بیشتر شده است.
وی ادامه داد: حدود 170 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد در کشور وجود دارد که هر یتیم 5 حامی دارد و به‌صورت متوسط 160 هزار تومان در طول یک ماه دریافت می‌کند، در شهر قم به دلیل بالا بودن تعداد خیرین این مبلغ بسیار بالاتر است که این استان یک نگاه و الگوسازی مثبت را در کشور کلید زده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ظرف دو سال اخیر 15 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد کاهش پیداکرده که 230 هزار خانواده را شامل می‌شود بخشی از مراجعات مردم به کمیته امداد طبیعی است و تعداد مراجعات لزوماً به عمق فقر مربوط نیست.
فتاح تأکید کرد: اگر رشد اقتصادی ایجاد شود مراجعات به کمیته امداد کمتر خواهد بود 20 درصد هزینه‌های کمیته امداد در دو سال اخیر کاهش پیداکرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار