عدم افزایش قیمت گز و شیرینی

رئیس صنف گز و شیرینی استان اصفهان گفت: قیمت گز و شیرینی تفاوتی نسبت به قبل نداشته و به دلیل عدم افزایش تقاضا و وجود رکود در سطح بازار، هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای این بخش در نظر گرفته نشده است.

رئیس صنف گز و شیرینی استان اصفهان گفت: قیمت گز و شیرینی تفاوتی نسبت به قبل نداشته و به دلیل عدم افزایش تقاضا و وجود رکود در سطح بازار، هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای این بخش در نظر گرفته نشده است.

حسن شریفی در گفت‌وگو با فارس ، در رابطه با عرضه محصولات گز و شیرینی در ایام عید نوروز و چگونگی قیمت‌گذاری آن اظهار کرد: قیمت گز و شیرینی تفاوتی نسبت به قبل نداشته و به دلیل عدم افزایش تقاضا و وجود رکود در سطح بازار، هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای این بخش در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: رکود همانند سایر بازارها، گریبان گیر بازار گز و شیرینی نیز شده است و در شرایطی که به ایام عید نوروز نزدیک می‌شویم، تقاضای این محصولات همچون سال‌های گذشته نیست و کاهش یافته است و به نوعی هنوز رونق همیشگی شب عید به بازار گز و شیرینی تزریق نشده است.

رئیس صنف اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان در همین راستا یادآور شد: بازار بسیار راکد است و برخی تولیدکنندگان نیز تا کنون هیچ تولیدی انجام نداده‌اند و منتظر ایجاد تقاضا هستند.

شریفی در رابطه با تشدید بازرسی‌ها در ایام نوروز و نظارت بر قیمت‌گذاری و کیفیت محصولات گز و شیرینی در این ایام خاطرنشان کرد: بازرسی از واحدهای صنفی فعال به طور هم‌زمان توسط بازرسان اصناف و بازرسان تعزیرات صورت می‌گیرد که فعالیت این بخش از 15 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین نیز ادامه دارد و در این بازرسی‌ها بر قیمت‌گذاری، وزن و کیفیت محصولات نظارت صورت می‌گیرد و طبیعی است که با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.

وی در رابطه با راه کارهای جلوگیری از عرضه گز تقلبی در سطح شهر و خصوصاً در مراکز پر تردد مسافران نوروزی، اذعان کرد: در سال گذشته به کمک بهداشت و بازرسی اصناف گزهای بدون شناسه را در مسیرهای پر بازدید و محل‌هایی که مسافرین بیشتر رفت و آمد داشتند؛ شناسایی و جمع‌آوری کردیم.

شریفی با تأکید بر حساسیت مسأله کیفیت گز و عدم عرضه گز تقلبی تصریح کرد: بر مسؤولان شهر بسیار اهمیت دارد که این محصول که به عنوان سوغات اصفهان مطرح است در بهترین قالب و کیفیت به مسافران نوروزی عرضه شود.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی در استان اصفهان گفت: همین امر باعث شد تا فروشگاه‌ها و مغازه‌های عرضه‌کننده این محصول به این امر توجه ویژه داشته باشند و از تهیه گزهای بدون شناسه بهداشت جلوگیری کنند.

شریفی در همین راستا بیان کرد: در سال‌های گذشته گز ارزان قیمت و فاقد شناسه بهداشت از شهرستان‌های هم‌جوار به اصفهان می‌آمد و در بازارها توزیع می‌شد که با نظارتی که صورت گرفته دیگر اثری از این گزها در بازار نیست.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه گز و شیرینی شهرستان بلداجی نیز با ما تعامل و همکاری مناسبی دارد و تلاش کرده عرضه گز بی‌کیفیت ارزان را از مبدأ قطع کند و بر اساس نشست مشترکی که با این اتحادیه برگزار کردیم و به پشتیبانی سازمان تعزیرات استان چهارمحال بختیاری، از فعالیت کارگاه‌های تولیدکننده گز غیربهداشتی و ارزان در بلداجی جلوگیری شد و امسال عرضه این محصولات را در بازار مشاهده نخواهیم کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار