درختان به منزله ریه‌های یک شهر تلقی می‌شوند

شهردار چرمهین گفت: درختان به منزله ریه‌های یک شهر تلقی می‌شوند و نقش مهمی در تامین سلامت تک تک شهروندان دارد از این رو شهرداری چرمهین به کاشت و نگهداری درختان و فضای سبز شهری نگاهی ویژه دارد، چراکه در چنین شرایطی مسئله درخت و درختکاری تنها راه حل مناسب برای مبارزه با آلودگی‌ها است

شهردار چرمهین گفت: درختان به منزله ریه‌های یک شهر تلقی می‌شوند و نقش مهمی در تامین سلامت تک تک شهروندان دارد از این رو شهرداری چرمهین به کاشت و نگهداری درختان و فضای سبز شهری نگاهی ویژه دارد، چراکه در چنین شرایطی مسئله درخت و درختکاری تنها راه حل مناسب برای مبارزه با آلودگی‌ها است

شهاب ثابت راسخ در آیین درختکاری شهر چرمهین با اشاره به نگاه دین مبین اسلام به درختکاری اظهار کرد: با نگاه به آیات قرآن کریم و روایات و سیره زندگی اهل بیت (ع) می‌بینیم، هیچ مکتبی همانند دین مبین اسلام به طبیعت و محیط زیست اهمیت نداده است.

وی افزود: در بسیاری از آیات قرآن کریم، خداوند متعال انسان را به مطالعه در خصوص طبیعت فراخوانده و این مهم نشان از اهمیت محیط زیست دارد و پس از مطالعه این آیات می‌نگریم که سرنوشت انسان به گونه‌ای رقم خورده که در دامان طبیعت رشد کند و به آن نیازمند باشد .

شهردار چرمهین تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز همواره مسایل زیست­‌ محیطی را در اولویت مسایل کشور می‌­بینند و همه شاهد هستیم با فرا رسیدن هفته منابع طبیعی ایشان شخصا به کاشت درخت اقدام کرده و معمولا بر ضرورت این مسئله و اهمیت و نقش آن در آبادانی کشور و نشاط و شادابی جامعه تأکید می‌کنند .

ثابت راسخ اضافه کرد: باید توجه داشت خداوند متعال انسان‌ها را مأمور به آبادی و عمران زمین قرار داده است و عمل نکردن به این مسئله منجر به خسارت­‌های غیر قابل جبرانی خواهد شد، بنابراین باید توجه داشت حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و عرصه‌های سبز یک وظیفه همگانی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی فضای سبز را یکی از مهمترین زیرساخت‌های اجتماعی شهری دانست و عنوان کرد: نقش فضای سبز و درختان در حفظ محیط زیست شهری بر کسی پوشیده نیست و با توجه به صنعتی بودن شهرستان لنجان درختان نقش بسیار مهمی را در زندگی ایفا می‌کنند.

شهردار چرمهین خاطرنشان کرد: درختان به منزله ریه‌های یک شهر تلقی می‌شوند و نقش مهمی در تامین سلامت تک تک شهروندان دارد از این رو شهرداری چرمهین به کاشت و نگهداری درختان و فضای سبز شهری نگاهی ویژه دارد، چراکه در چنین شرایطی مسئله درخت و درختکاری تنها راه حل مناسب برای مبارزه با آلودگی‌ها است .

وی تاکید کرد: هدف از کاشت نهال در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری تنها اشاعه فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بوده و معتقدیم با حمایت از منابع طبیعی به عنوان میراث ملی می‌توان آن را به نسل‌های آینده انتقال دهیم .

ثابت راسخ افزود: کاشت یک درخت توسط هر یک از ما تنها اهمیت به کار و جنبه فیزیکی آن نیست، بلکه یک نوع تربیت و نگاه به طبیعت و محیط پایدار است و با توجه به اینکه شهرداری در بسیاری از عرصه‌ها تاثیرگذار بوده، بخش درختکاری و حفاظت از فضای سبز شهری نیز یکی از این عرصه‌ها که همواره در این حوزه فعالیت می‌کند و این مسئله نشان از اهمیت موضوع درخت و درختکاری دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار