تیم البرز قهرمان شد/ قارداشی در انفرادی نایب قهرمان شد
0 -

مسابقات کراس فیت قهرمانی کشور

تیم البرز قهرمان شد/ قارداشی در انفرادی نایب قهرمان شد

تیم البرز قهرمان شد/ قارداشی در انفرادی نایب قهرمان شد
19 اسفند 1396, 15:13 / کد خبر:38113
اولین دوره مسابقات کراس فیت قهرمانی بزرگسالان کشور در بخش مردان شب گذشته با قهرمانی استان البرز در بخش تیمی و درخشش مرتضی صداقت در بخش انفرادی به پایان رسید.
اولین دوره مسابقات کراس فیت قهرمانی بزرگسالان کشور در بخش مردان شب گذشته با قهرمانی استان البرز در بخش تیمی و درخشش مرتضی صداقت در بخش انفرادی به پایان رسید.
به گزارش ایسنا، اولین دوره مسابقات کراس فیت قهرمانی بزرگسالان کشور که از صبح روز پنج شنبه و با مراسم افتتاحیه و رژه بیش از ۲۲۰ ورزشکار در قالب ۲۲ تیم از ۱۹ استان کشور آغاز شده بود، شب گذشته با قهرمانی استان البرز در بخش تیمی و درخشش مرتضی صداقت در بخش انفرادی به پایان رسید.
در بخش تیمی بعد از استان البرز که قهرمان شده بود، تیم تهران الف به مقام نایب قهرمانی رسید و تیمهای استان فارس و تیم تهران به عنوان سومی مشترک دست یافتند. در بخش انفرادی نیز مرتضی صداقت از تهران الف با ۱۴۷ تکرار آیتم قهرمان شد، هومن قارداشی از اصفهان با ۹۱ تکرار آیتم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و محمد مهام از بوشهر نیز با ۸۳ تکرار به عنوان سومی این دوره از پیکارها دست یافت.
سهراب آزاد رئیس کمیته کراس فیت در خصوص برپایی این دوره از رقابت‌ها گفت: این مسابقات برای اولین بار بود که در کشور برگزار می شد و علیرغم اینکه اکثریت شرکت کنندگان و حاضرین از میزبانی و روند برگزاری مسابقات رضایت دارند اما مطمئنا نقاط ضعف و نقص هایی را هم به همراه داشت که این امید است در سال آبنده رقابتها با بیش از این تعداد در غالب لیگ برتر کراس فیت به صورت دوره ای در کشور برگزار شود.
وی ادامه داد: در سال آینده شاهد برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور در بخش بانوان و همچنین برگزاری کلاس های مربیگری و آموزش داوری با حضور مدرسین خارجی خواهیم بود.
کراس فیت ترکیبی از تمرینات قدرتی، استقامتی، ژیمناستیک، انفجاری، پلیومتریک، سرعتی و وزنه‌برداری به‌شیوه‌ی المپیکی با استفاده از کتل‌بل و وزن خود بدن است. تمرکز کراس فیت بر بهبود توانایی قلبی و ریوی، استقامت، قدرت، انعطاف‌پذیری، سرعت، چابکی، تعادل و تناسب است. برای انجام تمرینات کراس فیت باید ۳ تا ۵ جلسه در هفته و هر بار بین ۵-۱۵ دقیقه وقت بگذارید. مدت زمان این تمرینات کوتاه و شدت آنها بسیار بالاست.
نحوه‌ی اجرای تمرینات کراس فیت به‌صورت دوره‌ای است. شما یک حرکت انفجاری را انجام می‌دهید و بلافاصله یا با وقفه‌ای کوتاه، حرکت بعدی را اجرا می‌کنید. حرکات اصلی کراس فیت شامل تمرینات ترکیبی، پرسی، کشیدنی و دویدنی، پارویی و اسکوات است. صدها حرکت تمرینی برای کراس فیت وجود دارد که در ادامه به ذکر چند مثال خواهیم پرداخت.
ارسال دیدگاه

با نظرات سازنده خود ما را در بهبود هرچه بهتر کیفیت مطالب یاری نمایید.

عکس خوانده نمی شود
روزنامه اصفهان امروز، شماره ؛ 27 آبان 1397
روزنامه اصفهان امروز
  • آخرین ها
  • پربحث ترین
  • پرمخاطب ترین