پیش بینی 12 خط اتوبوس تندرو در شهر اصفهان/احداث 100 کیلومترمسیر ویژه دوچرخه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری طول مسیر بی.آر.تی به 76 کیلومتر افزایش پیدا کند.

پیش بینی 12 خط اتوبوس تندرو در شهر اصفهان/احداث 100 کیلومترمسیر ویژه دوچرخه

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی در برنامه" اینجا اصفهان" اظهار کرد: یک میلیون خودرو در شهر تردد می کنند و این رفت و آمدهای متعدد می تواند تهدید جدی برای شهر باشد.

وی با اشاره به اینکه ترافیک معضلات ریشه داری برای جامعه دارد، عنوان کرد: ترافیک منجر به ایجاد آلودگی های متعدد اعم از آلودگی محیط زیست، هوا و بروز بیماری های مختلف می شود در همین راستا شهروندان باید برای کاهش ترافیک از خودروهای شخصی خود استفاده نکنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه به 4 برنامه در حوزه هایی همچون حمل و نقل همگانی، حمل ونقل پاک، حمل و نقل هوشمند و فرهنگ وآموزش توجه شده است، خاطرنشان کرد: در حمل و نقل همگانی مواردی مانندی مترو، تراموا و اتوبوس های تندرو در نظر گرفته شده است.

صلواتی در ادامه با اشاره به اینکه سهم استفاده از حمل و نقل عمومی 15 درصد است و امیدواریم تا سال 1400 این سهم به 45 درصد افزایش یابد، ادامه داد: اکنون 600 هزار نفر از حمل و نقل همگانی استفاده می کنند و امیدواریم تا سال 1400، 2 میلیون نفر برای مسافرت های درون شهری خود از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: سن ناوگان اتوبوسرانی نیز برای افزایش رضایتمندی شهروندان تا 4 سال کاهش می یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه اکنون طول خطوط بی .آر.تی 20 کیلومتر است، اضافه کرد: تا 5 سال آینده طول خطوط بی .آر.تی 195 کیلومتر افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه امروز با حضور شهردار اصفهان سامانه اتوبوس تندرو در خیابان جی راه اندازی شد، گفت: این خط دارای 30 کلیومتر و 18 ایستگاه است.

صلواتی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال جاری طول مسیر بی.آر.تی به 76 کیلومتر افزایش پیدا کند.

معاون حمل و نقل شهردار با بیان اینکه اتوبوس های فرسوده از سطح شهر جمع آوری شده است، گفت: روز گذشته نیز از 30 دستگاه اتوبوس تندرو رونمایی شد.

صلواتی عنوان کرد: در شهر اصفهان 12 خط تندرو ، 3 خط مترو و 4 خط تراموا برای شهر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی قطار شهری با جدیت دنبال می شود و تاکنون فاز اول و دوم این پروژه تکمیل شده است، عنوان کرد: تا پایان سال جاری نیز خط یک قطار شهری تکمیل می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی خط 2 قطار شهری آغاز شده همچنین مطالعات خط 3 پروژه مترو نیز در دست انجام است.

صلواتی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تراموا می تواند کمک تغذیه ای برای مترو باشد، افزود: در همین راستا جلسات مختلفی برای تراموا برگزار شده و امیدواریم تابهار سال جاری قرارداد تراموا منعقد شود.

وی با اشاره به اینکه 17 کیلومتر برای خط تراموا در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: امیدواریم تا سال 98 تراموا در شهر اصفهان راه اندازی شود.

صلواتی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه باید فرهنگ استفاده از دوچرخه بین شهروندان نهادینه شود، تصریح کرد: در همین راستا طرح سه شنبه های بدون خودرو اجرایی و مسیرهای ویژه عبور دوچرخه در سطح شهر راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 5 کیلومتر مسیر عبور دوچرخه احداث شد، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 100 کیلومتر مسیر ویژه عبور دوچرخه در سطح شهر احداث می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه طرح بفرمایید دوچرخه با مشارکت اتحادیه فروشندگان اجرا شد، گفت: 80 فروشگاه شهر "طرح بفرمایید دوچرخه" را اجرا می کند و دوچرخه ها با تخفیف 5 تا 20 درصد و با اقساط 3 تا 30 ماه در اختیار شهروندان قرار می گیرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار