1.6 میلیارد تومان غرامت به مرغداران گلپایگانی پرداخت شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: با کمک مسؤولان دامپزشکی و دستگاه های ذیربط حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان. غرامت به مرغداری‌های خسارت در گلپایگان پرداخت شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: با کمک مسؤولان دامپزشکی و دستگاه های ذیربط حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان. غرامت به مرغداری‌های خسارت در گلپایگان پرداخت شده است.

به گزارش فارس ، محمد کشتکار شامگاه امشب در آیین افتتاح کشتارگاه دام گلپایگان، اظهار کرد: در بخش احداث کشتارگاه دام کمتر کسی ورود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان 33 کشتارگاه دام وجود دارد که از این تعداد 10 کشتارگاه صنعتی است، افزود: وزارت بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی نظارت مستمر بر بهداشت فرآورده‌های دامی دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه کنترل بیماری‌ها و نظارت بر فرآورده‌های پروتئینی وظیفه سازمان دامپزشکی است، گفت: از یک هزار و 709 بیماری 9 درصد این بیماری‌ها مشترک است و انتقال آن از طریق دام و فرآورده‌های دامی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در کشتارگاه دام بهداشتی گوشت به صورت بهداشتی بسته‌بندی صادر می‌شود، تأکید کرد: کشتارگاه دام گلپایگان بالای 500 رأس ظرفیت کشتار را دارد و ضروری منطقه‌ای شود.

کشتکار گفت: کشتارگاه سنتی خوانسار 15 فروردین ماه تعطیل می‌شود و برای ذبح دام از کشتارگاه گلپایگان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام سال نو مصرف فرآورده‌های پروتئینی افزایش می‌یابد، افزود: در راستای سلامت مصرف‌کنندگان، دامپزشکی وظیفه دارد نظارت را در ایام نوروز داشته باشد و بر همین اساس طرح نظارت بر مراکز عرضه مواد پروتئینی از 5 اسفند تا 15 فروردین ماه به مدت 40 روز با حضور 38 اکیپ بازرسی در سطح استان انجام می‌شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از 23 آذرماه بود و تاکنون 6 واحد صنعتی در این منطقه درگیر بیماری شدند و در مجموع 500 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در واحدهای صنعتی و 230 هزار قطعه مرغ بومی در واحدهای سنتی معدوم شدند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر امروز هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در شهرستان گلپایگان وجود ندارد، با کمک مسؤولان دامپزشکی و دستگاه‌های دیگر غرامت مرغداری‌های تخم‌گذار که دچار خسارت شده بودند حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان بود که پرداخت کردیم.

کشتکار افزود: یک میلیارد و 400 میلیون تومان از این غرامت به واحدهای مرغداری بومی شهرستان پرداخت شد و حدود 200 میلیون تومان به واحدهای صنعتی از سوی بیمه صندوق محصولات کشاورزی غرامت پرداخت می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار