برخی کالاهای صادراتی به دلیل عدم رعایت استاندارد برگشت می‌خورد

رئیس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: متاسفانه بی توجهی به استانداردهای کشورهای صادراتی، عامل برگشت کالاهای صادراتی به کشور شده است.

برخی کالاهای صادراتی به دلیل عدم رعایت استاندارد برگشت می‌خورد

به گزارش خبرنگار مهر، امیرکشانی صبه پنجشنبهریال در شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: بهبود اکوسیستم کارآفرینی یکی از دغدغه‌های اصلی معاونت جوانان و کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی است.

وی خواستار توجه بنگاه‌های اقتصادی به استانداردهای کشورهای هدف صادراتی شد و اضافه کرد: متأسفانه بی‌توجهی به استانداردهای این کشورها باعث مرجوع شدن کالاهای صادراتی شده است.

رئیس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری رویدادهای کارآفرینی استارت آپ برای جوانان در سال گذشته اظهار داشت: در مدیریت بنگاه‌های نوین اقتصادی تولیدکننده به تولید و تاجر به تجارت می‌پردازد و تخصصی شدن هر بخش می‌تواند به رونق اقتصادی منجر شود.

وی افزود: در استان اصفهان تولیدکنندگان بسیار توانمندی وجود دارند که در بخش بازرگانی و فروش محصولات خود با چالش جدی روبرواند و بازرگانان متخصص می توانند تولیدات این واحدها را در بازارهای بین المللی به فروش برسانند.

کشانی گفت: تولیدات استان به بازرگانان تخصصی برای معرفی و عرضه محصولات در بازارهای جهانی نیاز دارد.

وی بیان داشت: کتاب‌های اقتصادی در فضای اقتصادی کشور مهجور مانده است و فعالان و تشکل‌های اقتصادی می‌توانند نقش مهمی در حمایت از آنها داشته باشند.

رئیس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان از بررسی طرح بانک اطلاعاتی بنگاه‌های اقتصادی استان در کمیسیون سیاست‌گذاری اتاق خبر داد و گفت: با توجه به درخواست کمیسیون‌های متعدد برای راه‌اندازی این بانک، اتاق بازرگانی بررسی راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی را در قالب یک کارگروه تخصصی ذیل کمیسیون دنبال می‌کند.

وی با اشاره به طرح سامانه گردآوری اطلاعات کسب‌وکارهای تولیدی استان اصفهان با دیدگاه توسعه صادرات و استانداردسازی تولیدات پیشنهادی از کمیته خدمات نوین شورا گفت: با توجه به رکود اقتصادی موجود بنگاه‌های اقتصادی به‌ویژه واحدهای تولیدی و افزایش تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و با هدف ارتقا سطح صادرات محصولات تولیدی، بازاریابی و استانداردسازی محصولات صادراتی این سامانه راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار