واردات بی‌رویه سم مهلک نابودی منابع ملی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس واردات بی‌رویه را سم مهلک اقتصادی دانست و گفت: پورسانت‌ها، سفرهای خارجی، درآمدهای میلیاردی واردات را رونق بخشیده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس واردات بی‌رویه را سم مهلک اقتصادی دانست و گفت: پورسانت‌ها، سفرهای خارجی، درآمدهای میلیاردی واردات را رونق بخشیده است.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه تجویز رهبر معظم انقلاب برای درمان رکود و مشکلات اقتصادی کشور، مسئله اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: رکن اصلی اقتصاد مقاومتی مردم هستند.
وی یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی را تکیه به تولیدات داخلی دانست و افزود: اگر بخواهیم اقتصادی مقاومتی داشته باشیم، باید از تکیه به صادرات نفت، سراغ صادرات غیر نفتی و صادرات‌های وابسته دوری کنیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولیدات داخلی رقابت‌پذیر، بیان کرد: علی‌رغم تأکیدات فراوان و توصیه جدی مقام معظم رهبری مبنی بر عدم خرید کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل کشور وجود دارد، عده‌ای هنوز به دلیل داشتن درآمدهای هنگفت از واردات برخی کالاها، دست از این عمل برنداشته‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد بودیم خیلی از مسائل با دادن شعار، سخنرانی، برگزاری همایش‌ها و هزینه‌های غیر ضروری، به اتمام رسید، گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات کشور بیکاری است و رکود حاکم هر روز بر تعداد بیکاران می‌افزاید.

واردات بی‌رویه سم مهلک نابودی منابع ملی

موسوی لارگانی واردات بی‌رویه را سم مهلک اقتصادی دانست و اظهار داشت: پورسانت‌ها، سفرهای خارجی، درآمدهای میلیاردی واردات را رونق بخشیده است.

وی پیرامون اینکه عدم مدیریت صحیح در واردات، تولید داخل را تحت شعاع قرار داده و رغبت به تولید را از بین خواهد برد، افزود: واردات نتیجه نادیده گرفتن تولید داخل و بی‌توجهی به زحمت تولیدکننده ملی است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس بیان کرد: با وجود اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بارها بر اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و قاچاق کالا و ارز تاکید کرده‌اند، باز هم شاهد واردات برخی کالاهای غیرضروری هستیم که این موضوع باید بررسی شود.

وی ادامه داد: در حالی‌که رهبر انقلاب بر حمایت از تولید داخلی تأکید کرده‌اند، نه تنها دولتمردان بلکه تمام اقشار جامعه و مردم باید استفاده از کالاهای وارداتی از جمله آمریکا را برخود حرام بدانند.

وی افزود: اگر بخواهیم تولید در کشور جان گرفته و اشتغال پابرجا بماند باید از تولید ملی حمایت شود و خرید کالاهای داخلی در اولویت قرار گیرد تا مشکلات و معضلات کشور را حل کنیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه آزاد شدن واردات همه کالاها ضربه سنگینی به تولید وارد می‌کند، گفت: در جهت اصلاح این قانون باید گام برداشته شود و برای کالاهایی که در کشور تولید نمی‌شود و یا مشابه ندارد٬ واردات انجام شود.

وی ادامه داد: از طرفی باید مصرف کالاهای تولید داخلی بیشتر شده و تلاش برای به‌روزرسانی تولید و افزایش کیفیت و برآورده کردن نیاز مردم اجرایی شود و حتی صادرات از تولیدات با کیفیت داخل حمایت گردد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: ورود کالاهای قاچاق به کشور علاوه بر از بین رفتن توازن عرضه و تقاضا سبب می‌شود تا درآمد دولت نیز از محل واردات کالاها تأمین نشود که به زیان اقتصاد کشور است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار