انواع سالاد با طعم عسل!

سالاد یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی و دسر است که از اتفاق ارزش غذایی زیادی هم دارد، اما بد نیست برای تنوع هم که شده سالاد از نوع شیرین هم درست کرده و نوش جان کنید. درست شنیدید سالاد از نوع شیرین و آن هم با عسل!در زیر به نمونه هایی از سالاد شیرین با استفاده از عسل اشاره می‌کنیم:

انواع سالاد با طعم عسل!


سالاد آناناس با عسل
آناناس را به قطعات کوچک برش دهید بعد روی برش‌ها کمی عسل بریزید و بگذارید یک ساعت در یخچال بماند. بعد کمی آب پرتغال یا آب لیموترش را روی آن بریزید و میل کنید.

سالاد خیار با عسل
یک عدد خیار را شسته و پوست آن را بگیرید و سپس از طول به چهار قسمت تقسیم کنید. بعد عسل را روی آنها بریزید و میل کنید. این نوع سالاد بسیار مقوی و خوش طعم است.

سالاد گوجه فرنگی با عسل
گوجه‌های تازه و رسیده را به دو قسمت تقسیم کنید و روی آنها عسل بریزید و میل کنید.

سالاد هویج با عسل
هویج را رنده کرده و با عسل و خامه ترش مخلوط کنید. این نوع سالاد به تنهایی یا به همراه سالاد کاهو بسیار خوش طعم است.

سالاد خیارشور با عسل
یک عدد خیارشور را به چهار قسمت تقسیم کنید و روی قطعات آن کمی عسل بمالید.

ارزش عسل
ارسطو فیلسوف بزرگ یونانی در کتاب خود به نام آفتاب باستانی به پرورش زنبور عسل عقیده دارد؛ عسل دارای خواص و ویژگی هایی است که اثر استثنایی روی تن آدمی دارد. فیثاغورث و پیروان او که گیاهخوار بودند، عسل را بخشی از طعام روزانه خود قرار داده بودند. بقراط حکیم صد و هفت سال عمر کرد، او پیوسته عسل می خورد و در درمان اکثر بیماری ها، مخصوصا زخم‌ها عسل تجویز می‌کرد. ابوعلی سینا، دانشمند بزرگ ایرانی در کتاب قانون که پیرامون علم پزشکی نوشته شده اســـت، نسخه‌های بسیاری بر اساس موم و عسل بیان کرده است. وی در مورد اثرات مـعـجــــزه‌آســـای عـســـل مـی‌گـویـــد: عســـل در طولانی کردن عمر و حفظ قدرت و توان انجام کار در سنین بالای عمر ،موثر اســت.به هرحال عســل از بهتریــن غذاهای تامین‌کننده انرژی بدن است و بهتر است افرادی که سن آنها از 45 سالگی بالاتر می‌رود، به طور منظم، عســل را با گردوی کوبیده میل کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار