افتتاح چندین پروژه در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی کاشان

چندین پروژه در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان توسط وزیر بهداشت با حضور رئیس و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کاشان به صورت تله کنفرانس افتتاح شد.

چندین پروژه در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان توسط وزیر بهداشت با حضور رئیس و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کاشان به صورت تله کنفرانس افتتاح شد. به گزارش وب دا رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام این مطلب گفت: در نشست همایش رؤسای مراکز اورژانس کشور از پروژه های مختلف به خصوص پروژه های اورژانس کاشان به عنوان یکی از دانشگاه های منتخب کشور افتتاح رسمی به عمل آمد.
دکتر حسین ریاحی افزود: سه پایگاه شهری (پایگاه پنج کاشان، پایگاه دو آران و بیدگل و پایگاه نوش آباد)، واحد متمرکز ارتباطات دانشگاه، مرکز جدید فرماندهی عملیات بحران(EOC)، مرکز پایش مراقبت های درمانی(MCMC)، برنامه اتوماسیون عملیاتی پیش بیمارستانی و برنامه تله کاردیولوژی(بررسی عملکرد قلب از راه دور) از جمله این پروژه ها می باشد که با هزینه کرد حدود ۴۰ میلیارد ریال با کمک خیرین سلامت افتتاح گردید.
هزینه کرد، محل اعتبار و کاربری پروژه های افتتاح شده در حوزه اورژانس کاشان:
۱- راه اندازی تمام وقت سه پایگاه پیش بیمارستانی
الف- پایگاه پنج شهری کاشان(پایگاه فین)
- زمین اهدایی و ساختمان خیر ساز (سرکار خانم نصرت الملوک کاشانی از خیرین حوزه سلامت )
- هزینه تجهیزات معیشتی و ارتباطات حدود هزارمیلیون ریال از محل درآمد های اختصاصی دانشگاه
- آمبولانس از طرف اورژانس کشور
ب- پایگاه دو شهری آران و بیدگل(پایگاه فاطمیه)
- زمین و ساختمان ملکی دانشگاه
- هزینه،تجهیزات،تعمیرات و ارتباطات پانصدمیلیون ریال از محل اعتبارات تمام دارایی استانی
- تامین آمبولانس از طرف اورژانس کشور
ج- پایگاه شهر نوش آباد
- زمین و ساختمان ملکی دانشگاه(بخشی از مرکز جامع خدمات سلامت ثامن الحجج)
- هزینه تجهیزات و ارتباطات حدود پانصد میلیون ریال از طرف درآمد های اختصاصی دانشگاه
- تامین آمبولانس از طرف اورژانس کشور
۲-اجرای برنامه تله کاردیولوژی(بررسی عملکرد قلب از راه دور) ؛ با تامین ۲۵عدد دستگاه مانیتور تله کاردیولوژی برای صد درصد آمبولانس های دانشگاه با تامین هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون ریال که تا کنون بالغ برنهصد میلیون ریال از ردیف های ابلاغی اورژانس کشور تامین شده است.
۳-اجرای برنامه اتوماسیون (فرآیند کاری بدون دخالت مستقیم عامل انسانی که منجر به ارتقا سرعت و دقت می گردد) عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی برای صد درصد پایگاه ها و آمبولانس های ۱۱۵( که خود مستلزم تامین فیبر نوری،خطوط مخابراتیE1، راه اندازی سرور دیتا سنتر مجزا، راه اندازی سامانهGPS برای مراکز اورژانس بود) با هزینه ای حدود سه میلیارد ریال که مبلغ دو میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون ریال تا کنون از ردیف های ابلاغی اورژانس کشور تامین شده است.
۴-راه اندازی مرکز پایش مراقبت های درمانی(MCMC) دانشگاه؛ با هزینه ای حدود ششصد میلیون ریال که فعلا از محل در آمد های اختصاصی دانشگاه تامین مبلغ شده است.شایان ذکر است با راه اندازی این مرکز تمام واحدهای ارائه خدمات اورژانس در بیمارستان ها از طریق انتقال تصاویر به صورت زنده در مرکز پایش شده وبه صورت مداوم مداخلات درمانی نظارت و هدایت میشود.
۵- افتتاح مرکز ارتباطات متمرکز دانشگاه و ادغام مراکز پیام شهرستان های زیر پوشش دانشگاه:
در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست های اورژانس کشور مبنی بر طرح پوشش فراگیر خدمات اورژانس کشور مصوب هئیت محترم وزیران با تامین نیروی انسانی کافی در واحد اپراتوری، واحد هدایت و راهبری آمبولانس با هزینه ای حدود پانصد میلیون ریا ل که فعلا از محل درآمد های اختصاصی دانشگاه هزینه شده است.
۶- تجهیز و راه اندازی محل جدید مرکز فرماندهی عملیات(EOC) و فاز اول انبار بحران دانشگاه؛ با اعتباری حدود پانصد میلیون ریال که دویست میلیون از ردیف های ابلاغی و بقیه از در آمد های اختصاصی دانشگاه تامین شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار