پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت کشاورزان اصفهانی

وزیر نیرو از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت کشاورزان اصفهانی خبر داد و گفت: در مرحله نخست، ۵۰ میلیارد تومان در حساب گشوده شده برای این منظور واریز شده است.

وزیر نیرو از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت کشاورزان اصفهانی خبر داد و گفت: در مرحله نخست، ۵۰ میلیارد تومان در حساب گشوده شده برای این منظور واریز شده است.

به گزارش خانه ملت، «رضا اردکانیان» با بیان اینکه اگر صنعت بخواهد کاهش ناشی از کم آبی به وی اعمال نشود، به طور یقین این کاهش به بخش کشاورزی تحمیل خواهد شد، گفت: در این میان به‌طور حتم کشاورزان متضرر می‌شوند و این ضرر باید به نوعی جبران شود.

وی اضافه کرد: لازم است بخش صنعت در جبران خسارت های وارد شده به کشاورزان مشارکت کند.

وزیر نیرو با اشاره به سازوکار جدید کارگروه سازگار با کم آبی برای حل موضوع گفت: این کارگروه چارچوبی فراهم کرده تا صنایع پُرآب بر اصفهان بتوانند در اجرای این طرح و پایدار کردن آن، مشارکت مالی داشته باشند و خسارت کشاورزان متضرر را بپردازند.

اردکانیان ادامه داد: بخشی از این منابع مالی که از طرف صنعت تامین می‌شود برای اجرای طرح‌ها و بخشی نیز برای کمک به کشاورزانی است که نمی‌توانند کشت انجام دهند و از این جهت دچار مشکلات اقتصادی می‌شوند؛ بنابراین منابع مالی می‌تواند به ارتزاق کشاورزان شرق اصفهان کمک کند.

وی اضافه کرد: برآورد کلی، رقمی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که در مدت یک‌سال بخش صنعت باید بپردازد.

وزیر نیرو گفت: پس از ابلاغ به استاندار اصفهان و مذاکره با مدیران عامل فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان و همچنین حمایت و پشتیبانی رئیس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار اصفهان، اکنون ۵۰ میلیارد تومان برای کمک به کشاورزان شرق اصفهان در حساب باز شده برای این منظور واریز شده است و به تدریج بقیه مبلغ پرداخت خواهد شد.

اردکانیان با یادآوری فعالیت واحدهای صنعتی در اصفهان، گفت: این طرح شامل ۱۵ تا ۱۶ واحد صنعتی پرآب‌بر است که مصارف بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب دارند می‌شود.

وی افزود: هرکدام از این صنایع پُر آب بر، به نسبت نیاز آبی خود در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند و با استمرار این طرح در سال‌های آتی و کم آب،‌ دغدغه شغل و معیشت کشاورزان برطرف خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار