برپایی جشن پایان بی‌سوادی در 17 شهرستان استان اصفهان در آینده نزدیک

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش اصفهان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول تا سوم را دارد و در آینده‌ای نزدیک جشن پایان بی‌سوادی در 17 شهرستان را خواهیم داشت.

برپایی جشن پایان بی‌سوادی در 17 شهرستان استان اصفهان در آینده نزدیک

به گزاری خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسن قائدیها ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز معلم و شهادت شهید مطهری، اظهار کرد: استان پر افتخار اصفهان در تمام صحنه‌های ایران حضور داشته، آموزش و پرورشی در کنار مردم دارد و گویی همین دیروز بود که در دفاع مقدس سرداران معلم در صحنه‌های مبارزه با صدام و استکبار جهانی ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: معلمان همواره از آزادی و حرمت ایران اسلامی دفاع کرده‌اند، امروز نیز در سنگر مبارزه با نادانی و جهل ایستاده‌اند و در تربیت فرزندان کشور از دقیقه‌ای تلاش فروگذاری نمی‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان با 860 هزار دانش‌آموز در بیش از 5 هزار مدرسه و 50 هزار فرهنگی بزرگ‌ترین دستگاه اداری استان اصفهان است و در دورترین نقاط استان به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید حضور دارند و 6 ماه به دور از خانواده بیتوته می‌کنند تا فرزندان ایران اسلامی را تربیت کنند.

وی بیان کرد: امروز 210 مدرسه زیر 10 نفر دانش‌آموز در استان اصفهان وجود دارد و نمی‌گذاریم پرچم تعلیم و تربیت از اهتزاز بیفتد.

قایدیها ضمن گرامیداشت سالروز عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد: آزادی بسیاری از مناطق کشور در این عملیات اتفاق افتاد.

وی تأکید کرد: امروز روز جهانی عالم بزرگوار شیخ صدوق است و آموزش و پرورش اصفهان افتخار دارد بهترین تعامل را در ارتباط با اعزام روحانیون به مدارس داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش در مدت این چهار سال تلاش کرده است بهترین تفاهم‌نامه را با سایر دستگاه‌ها داشته باشد، آموزش و پرورش متعلق به همه ملت است و مدیری موفق است که درب مدارسش به روی مردم باز باشد، گزارش کار بدهد و در کنار اولیا به تربیت فرزندان بپردازد.

قایدیها اظهار کرد: بزرگ‌ترین افتخار آموزش و پرورش اعتماد شما به معلمان است که سرمایه بزرگی است و تقاضای من این بوده که همکاری بین اولیا و مربیان هر روز جاری‌تر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: آموزش و پرورش در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول تا سوم را دارد، در آینده‌ای نزدیک جشن پایان بی‌سوادی در 17 شهرستان را خواهیم داشت و رتبه سوم سوادآموزی در کشور را داریم.

وی ادامه داد: امروز تأسیس پژوهش سراهای دانش‌آموزی در اولویت اصلی بوده و به میزان 100 درصد افزایش پیدا کرده است؛ اعتقاد داریم ترویج فرهنگ دین‌داری باید سر خط اول مشی دانش‌آموزان باشد و تأکید شده در مدرسه باید دین‌داری و اخلاق‌مداری جاری باشد؛ پرورش فکر و آزادی نیز اولویت دوم ماست و آشنایی با مهارت‌های زندگی و زندگی سالن از دیگر اولویت‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: راهی جز این نداریم که بستر مبارزه با آسیب‌ها را در مدارس داشته باشیم و دانش‌آموزان با نور قرآن آشنا باشند.

قایدیها تصریح کرد: رتبه دوم و سوم کنکور سراسری مربوط به استان اصفهان است، توسعه سلامت و رسیدگی به مدارس محروم، توسعه کارآفرینی و فناوری و تأسیس دبیرخانه و پژوهش سراها، مهارت‌های حرفه‌ای معلمان و رتبه اول اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور، رتبه اول کشوری در بسیج دانش‌آموزی و برگزاری نماز جماعت در اکثر مدارس استان و.. از افتخارات آموزش و پرورش استان اصفهان است.

وی در پایان با اشاره به انتخابات و لزوم حضور مردم خاطرنشان کرد: بقا و اقتدار نظام ما منوط به حضور همه جانبه مردم در انتخابات است و همه دست در دست هم در پای صندوق‌های روی حاضر شویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار