کاهش 6 درصدی سزارین در کشور

مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت یکی از موفق ترین اقدامات در طرح تحول سلامت را ترویج زایمان طبیعی بیان کرد و گفت: بار یکی از بخش های اصلی طرح تحول سلامت بر دوش ماماها است و ترویح زایمان طبیعی برگ زرینی برای نظام سلامت کشور است.

کاهش 6 درصدی سزارین در کشور


به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، دکتر علی ماهر ضمن اشاره به سالگرد اجرایی شدن طرح تحول سلامت در روزهای آینده افزود: این طرح یکی از موفق ترین طرح های دولت یازدهم است.

وی بابیان این‌که در راستای برنامه تحول سلامت و ترویج زایمان طبیعی و رایگان شدن آن، 1.5 میلیون نفر تحت پوشش بسته زایمان طبیعی قرار گرفته اند افزود: در این راستا، انجام سزارین به میزان ۶ درصد در کشور کاهش یافت.

ماهر توانمند سازی گیرندگان ‌و ارائه دهندگان خدمات زایمان طبیعی را از اقدامات وزارت بهداشت در طرح‌تحول سلامت بیان کرد و افزود: در کلاس های آمادگی زایمان ۵۰۰ هزار نفر شرکت کردند و از خدمات فیزیولوژیک زایمان استفاده کردند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های مهارت آموزی بالینی ویژه اعضا هیات علمی زنان گفت: یکی از معضلات در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت، عدم مهارت کافی متخصصان زنان در زمینه زایمان طبیعی بود.

معاون فنی معاونت درمان‌وزارت بهداشت با اشاره به تهیه زیرساخت ها و ایجاد بلوک های زایمانی تک نفره در راستای تکریم مادران باردار و ایجاد محیط ایمن برای مادر افزود: درحال حاضر ۱۴۰۰ LDR به بهره برداری رسیده است و به همین منظور یکی از معدودترین کشورهایی هستیم که توانستیم این مراکز را گسترش دهیم.

وی گفت: ترویج زایمان طبیعی به نوعی تغییر نگرش فرهنگی جامعه و تغییر نگرش در افراد است است ، بنابراین زمانبر می باشد.

ماهر به همکاری های وزارت بهداشت با صندوق جمعیت ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت در زمینه زایمان طبیعی اشاره کردو گفت: برای ارتقا کیفیت خدمات در حوزه زایمان طبیعی دستورالعمل کیفیت خدمات در بخش زایمان را تدوین ‌و ابلاغ کرده ایم.

وی در پایان افزود : همچنین در حوزه اعتبار بخشی که کمک به ارتقا خدمات مامایی می کند از همکاران‌ ماما نیز کمک گرفته شده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار