ابقای مدیرعامل برکنار شده کاسپین سوال از وزیر اقتصاد را به دنبال دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه تصمیم بانک مرکزی با توجه به تخلفات محرز شده مدیرعامل برکنار شده موسسه کاسپین، ابقای وی باشد، سوال از وزیر اقتصاد را در دستور کار قرار می‌دهیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه تصمیم بانک مرکزی با توجه به تخلفات محرز شده مدیرعامل برکنار شده موسسه کاسپین، ابقای وی باشد، سوال از وزیر اقتصاد را در دستور کار قرار می‌دهیم.

به گزارش ایمنا، حسن کامران در جمع خبرنگاران در خصوص برکناری مدیرعامل موسسه اعتباری کاسپین اظهار کرد: از زمان آغاز به کار فعالیت موسسه کاسپین، با توجه به اینکه این موسسه در همه استان‌ها نمایندگی هایی داشت مورد توجه نمایندگان بود و فعالیت‌های این موسسه را رصد می‌کردیم.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز تغییراتی در موسسه کاسپین اتفاق افتاده، افزود: البته باید توجه داشت که در این دوره ناهماهنگی های قابل لمسی بین هیات مدیره و مدیرعامل موسسه کاسپین وجود داشت که در نهایت به برکناری مدیرعامل منجر شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مجموعه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی باید هماهنگی وجود داشته باشد و هر گونه ناهماهنگی منجر به ایجاد فساد در این بنگاه‌ها میشود. در این زمینه هیات مدیره بارها به مدیر عامل تذکر داده که مورد توجه قرار نگرفته و در نهایت این ناهماهنگی‌ها منجر به ایجاد مشکل برای سهامداران و پرداخت هزینه از سوی مدیرعامل می شود.

وی با بیان اینکه آرامش، لازمه فعالیت بنگاه‌های اقتصادی است، تصریح کرد: ایجاد تعرضات بین مدیرعامل و هیات مدیره در موسسه کاسپین ناشی از تخلفات مالی بود و بارها اعلام شد که مدیرعامل نسبت به ارائه گزارش مالی موسسه سرباز زده و به گونه‌ای عاجز از ارائه این گزارش بوده است.

کامران با بیان اینکه مدیریت فردی نالایق دارای تخلفات مالی در دورانی که نظام هزینه‌های زیادی را برای موسسه کاسپین در استان‌های مختلف پرداخت کرده، غیر قابل تحمل بوده است، اظهار کرد: مشکلات کاسپین در دوره‌ای بار امنیتی پیدا کرد و از این رو باید مدیرعامل قوی این موسسه را هدایت می‌کرد و این در حالی است که ضعف مدیریتی منجر به تقویت مشکلات این موسسه شد.

وی ثبت شرکت سرمایه‌گذاری عمرانی بازرگانی آتیه کاسپین را از تخلفات بارز مدیرعامل برکنار شده موسسه کاسپین (به دلیل مغایرت با بخشنامه های بانک مرکزی) اعلام کرد و افزود: همچنین وی بدون مناقصه و ضوابط معاملات عمده‌ای انجام داد که سبب نگرانی سهامداران شد. این در حالی است که اعضای هیات مدیره گام به گام در این خصوص به مدیرعامل تذکر داد اما مورد توجه قرار نگرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین به پرداخت هزینه‌های سنگین به عنوان پاداش به برخی از کارمندان اشاره کرد و گفت: این در حالی است که حق معترضان این موسسه پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه تخلفات ذکر شده در بالا در یک بنگاه اقتصادی که خانواده‌های زیادی در آن سرمایه گذاری کرده‌اند، مناسب نبوده و اقدام هیات مدیره در خصوص برکناری مدیرعامل مورد حمایت قرار می گیرد، گفت: در این راستا از بانک مرکزی درخواست دارم که در تصمیم‌گیری برای انتخاب مدیرعامل موسسه کاسپین در پشت پرده برای مردم آش نپزند. چرا که در برخی موارد روابط پنهان در بانک مرکزی وجود دارد که خدای ناخواسته فسادهایی در پوشش این مطالبات باشد.

کامران تاکید کرد: البته مدیریت فعلی بانک مرکزی اجازه نمی‌دهد تصمیمات پادگانی در این بخش اجرایی شود چرا که هزینه‌های زیادی را برای نظام به بار خواهد آورد.

وی با بیان اینکه برخی از شنیده‌ها بیانگر احتمال ابقای مجدد مدیرعامل برکنار شده موسسه کاسپین است، افزود: نگرانی‌ها درست است و چنانچه این اتفاق روی دهد ما مجبور به سوال از وزیر اقتصاد هستیم چرا که باید مشخص شود که اقدامات نرم افزاری تخلفی که روی می‌دهد از کجا نشات میگیرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار